2024年度 TOEFL対策セミナー(リーディング&ライティング)第四 3   TOEFL Seminar (Reading and Writing) 4 3

文字サイズ 

アップデートお知らせメールへ登録 お気に入り講義リストに追加
開講元
英語科目
担当教員名
小泉 勇人 
授業形態
演習     
メディア利用科目
曜日・時限(講義室)
-
クラス
3
科目コード
LAE.E158
単位数
1
開講年度
2024年度
開講クォーター
4Q
シラバス更新日
2024年3月14日
講義資料更新日
-
使用言語
日本語
アクセスランキング
media

講義の概要とねらい

TOEFLのReadingとWritingの各セクションの試験形式・内容に留意しつつ、英語力を向上させる。

TOEFLのReading SectionおよびWriting セクションの得点を向上させると共に、英語圏の大学で教育を受けるのに必要な英語力を身につけることを目指す。

到達目標

この授業科目は、次のような知識や能力を身につけることを目指す。
・ReadingおよびWriting セクションを中心にTOEFLテストがどのようなもので、好成績を残すにはどのように取り組めば良いかを理解する。
・学問分野における英語の知識を広げると共に、英語の全般的なreadingとwritingの力を身につける。

キーワード

TOEFL, 英語読解力、作文力、留学

学生が身につける力(ディグリー・ポリシー)

専門力 教養力 コミュニケーション力 展開力(探究力又は設定力) 展開力(実践力又は解決力)

授業の進め方

We explore various essay topics using digital resources to acquire TOEFL writing skills. Students are expected to study the vocabulary to write an effective essay. They are also encouraged to read different articles to get familiar with essay questions.

授業計画・課題

  授業計画 課題
第1回 #1. Introduction to Course. - Review of the current TOEFL test writing questions and skills:Writing for Academic Discussion ・Identify course aims. Acquire writing skills for the TOEFL. ・Acquire effective writing phrases for the TOEFL. ・Find any resource to learn some typical topics for the TOEFL.
第2回 #2. Writing for Academic Discussion (1) -Writing exercise: “If you had to choose, would you support or oppose taxing unhealthy products?” ・Acquire effective writing phrases for the TOEFL. ・Find any resource to learn some typical topics for the TOEFL.
第3回 #3. Writing for Academic Discussion (2) -Writing exercise: “Is remote work beneficial, or do you think it’s a bad idea?” ・Acquire effective writing phrases for the TOEFL. ・Find any resource to learn some typical topics for the TOEFL.
第4回 #4. Writing for Academic Discussion (3) -Writing exercise: “prioritizing economic growth or protecting the environment.” ・Acquire effective writing phrases for the TOEFL. ・Find any resource to learn some typical topics for the TOEFL.
第5回 #5. Writing for Academic Discussion (4) -Writing exercise: “What factors do you think have contributed to the increase in life expectancy?” ・Acquire effective writing phrases for the TOEFL. ・Find any resource to learn some typical topics for the TOEFL.
第6回 #6. Writing for Academic Discussion (5) -Writing exercise(#1 revision): “what is the best way for a company to have a positive impact on society?” ・Acquire effective writing phrases for the TOEFL. ・Find any resource to learn some typical topics for the TOEFL.
第7回 #7. Writing for Academic Discussion (6) -Writing exercise:(#2 revision)“If you had to choose, would you support or oppose taxing unhealthy products?” ・A comprehensive review will be conducted through the final assignment. ・Take TOEFL and demonstrate knowledge of class materials.

授業時間外学修(予習・復習等)

学修効果を上げるため,教科書や配布資料等の該当箇所を参照し,「毎授業」授業内容に関する予習と復習(課題含む)をそれぞれ概ね100分を目安に行うこと。

教科書

Handouts

参考書、講義資料等

Test Resources: TOEFL Writing Questions (2023 edition) – Sample Essays and Questions:
https://www.toeflresources.com/sample-toefl-essays/sample-essays-i/

BBC: http://www.bbc.com/news
National Geographic: http://www.nationalgeographic.com/
New York Times: https://www.nytimes.com/
Scientific American: http://www.scientificamerican.com/

成績評価の基準及び方法

Quizzes: 30%, assignment: 40%, final assignment: 30% (mandate)

関連する科目

  • LAE.E157 : TOEFL対策セミナー(リーディング&ライティング)第三

履修の条件(知識・技能・履修済科目等)

なし 

その他

本科目は「TOEFL対策セミナー(リーディング&ライティング)第三」と共に履修することが望ましい。
この授業の履修を計画している学生は必ず初回の授業に出席すること。

このページのトップへ