2024年度 TOEFL対策セミナー第十四 1   TOEFL Seminar 14 1

文字サイズ 

アップデートお知らせメールへ登録 お気に入り講義リストに追加
開講元
英語科目
担当教員名
DE FERRANTI HUGH BARRY ZIANI 
授業形態
演習    (対面型)
メディア利用科目
曜日・時限(講義室)
水7-8(M-155(H1104))  
クラス
1
科目コード
LAE.E452
単位数
1
開講年度
2024年度
開講クォーター
2Q
シラバス更新日
2024年3月14日
講義資料更新日
-
使用言語
英語
アクセスランキング
media

講義の概要とねらい

この授業は長期留学を目指す学生のための授業である。大学院レベルで長期留学に必要な英語力(大学学部生の一般教養科目レベルのコンテンツを英語できいて講義ノートを取り、ゼミで発表したり意見を述べたりすることができる)と専門的な内容を説明するのに支障のない程度の語彙力と英語技能の習得を目指す。

到達目標

TOEFLの設問を理解し、その概要を追うことができる。またそれの内容について、要点だけではなく概要を口頭で明晰に説明することができる。教室内の学生からの質問に明晰に答えられる。

キーワード

TOEFL 留学 コミュニケーション 英語の四技能

学生が身につける力(ディグリー・ポリシー)

専門力 教養力 コミュニケーション力 展開力(探究力又は設定力) 展開力(実践力又は解決力)

授業の進め方

Attendance is taken at each class. The course is built around TOEFL-modelled listening and speaking activities (including Integrated skills activities that also involve reading) in a textbook and various Toefl resource sites.
(Note: Syllabus is subject to change based on the levels, needs, and actual number of students in the class.)

授業計画・課題

  授業計画 課題
第1回 Introduction to Course and a short diagnostic test Review of the current Toefl test speaking questions and skills. Identify course aims. Acquire speaking skills for the TOEFL.
第2回 Speaking Question 1 (option or preference independent question) Acquire speaking skills for the TOEFL. Longman pages 237-248 and other practice exercises
第3回 Integrated reading, listening and speaking: campus-related speaking Question 2 Acquire speaking skills for the TOEFL. Longman pages 248-265.
第4回 復習と中間テスト(スピーキング) Review and mid-Quarter short speaking test Demonstrate knowledge of class materials. Demonstrate knowledge of materials from Speaking Questions 1 through 3.
第5回 Integrated reading, listening and speaking: academic-setting speaking Question 3 Acquire speaking skills for the TOEFL. Longman pages 266-283
第6回 Speaking Question 4: summary of a lecture excerpt Acquire speaking skills for the TOEFL. Longman pages 299-317
第7回 まとめとスピーキング試験 Review and Speaking test Consolidation, application, and integration of skills, materials, and key concepts. Demonstrate knowledge of class materials. Demonstrate knowledge of materials from Speaking Questions 1 through 5.

授業時間外学修(予習・復習等)

学修効果を上げるため,教科書や配布資料等の該当箇所を参照し,「毎授業」授業内容に関する予習と復習をそれぞれ概ね100分を目安に行うこと。

教科書

It is not COMPULSORY to purchase one, but it is required that students obtain a copy of Longman Preparation Course for the TOEFLiBT Test. 3rd Edition (see further below, Reference Books), either by borrowing one from Foreign Languages or else buying one from the Coop or elsewhere.

参考書、講義資料等

Much of the explanatory material and some class exercises will be from pages of the following:
Longman Preparation Course for the TOEFLiBT Test. 3rd Edition. 
Deborah Phillips Pearson Education 2015. ISBN 10:0-13-324802-X
Additional reading materials and handouts will be distributed in class or shown online.

成績評価の基準及び方法

class participation 30% 
tests 70% (Week 4 test 30%, Week 7 test 40%)

関連する科目

  • LAE.E451 : TOEFL対策セミナー第十三

履修の条件(知識・技能・履修済科目等)

特になし

その他

本科目は「TOEFL対策セミナー第十三 」 と共に履修することが望ましい。
この授業の履修を計画している学生は必ず初回の授業に出席すること。

このページのトップへ