2024年度 TOEFL対策セミナー(リスニング&スピーキング)第五   TOEFL Seminar (Listening and Speaking) 5

文字サイズ 

アップデートお知らせメールへ登録 お気に入り講義リストに追加
開講元
英語科目
担当教員名
安納 真理子 
授業形態
演習    (対面型)
メディア利用科目
曜日・時限(講義室)
水5-6(M-157(H1102))  
クラス
-
科目コード
LAE.E251
単位数
1
開講年度
2024年度
開講クォーター
1Q
シラバス更新日
2024年3月14日
講義資料更新日
-
使用言語
英語
アクセスランキング
media

講義の概要とねらい

この授業はTOEFLの概要を知っている学生あるいは受験したことがある学生向けの授業である。授業では英語の四技能のうち、特に聴解力と発話力の向上のための訓練を行う。短期留学に必要な語彙と一般教養科目のコンテンツを理解するための専門語彙(基礎的レベル)を学びスコアアップを目指す。

到達目標

200語~400語程度のスピーチや会話を聞き、その概要を追うことができる。またそれの内容について、要点だけではなく概要を口頭で明晰に説明することができる。

実務経験のある教員等による授業科目等

該当する 実務経験と講義内容との関連(又は実践的教育内容)
An instructor with work experience as a performer will provide hands-on experience in the performing arts, based on practice in the field that fosters critical thinking and encourages creativity and self-expression.

キーワード

TOEFL 留学 コミュニケーション スピーキング力(発話力) リスニング力(聴解力)

学生が身につける力(ディグリー・ポリシー)

専門力 教養力 コミュニケーション力 展開力(探究力又は設定力) 展開力(実践力又は解決力)

授業の進め方

Attendance is taken at each class. This course is designed to be a student-centered, interactive course with students discussing and debating on various topics. New vocabulary and grammar will be routinely introduced to enable students to articulate ideas more clearly and to facilitate discussions. Students are required to listen to and/or read assigned materials before class,
preparing for focused discussions of their content. (Note: Syllabus is subject to change based on the level, needs, and actual number of students.)

授業計画・課題

  授業計画 課題
第1回 1. Introduction to Course 2. Ch. 1: Main Idea Questions (Listening) identify course aims; acquire listening and speaking skills for the TOEFL
第2回 1. Ch. 1: Main Idea Questions (Listening) 2. Ch. 2: Detail Questions (Listening) acquire listening and speaking skills for the TOEFL
第3回 1. Ch. 2: Detail Questions (Listening) 2. Speaking Strategy: Independent Questions acquire listening and speaking skills for the TOEFL
第4回 Speaking Strategy: Independent Questions acquire listening and speaking skills for the TOEFL
第5回 1. Midterm Exam (Listening) 2. Ch. 3: Function Questions (Listening) demonstrate knowledge of course material; acquire listening and speaking skills for the TOEFL
第6回 1. Ch. 4: Stance Questions (Listening) 2. Speaking Strategy: Integrated Questions acquire listening and speaking skills for the TOEFL
第7回 1. Review of Material 2. Final Presentation (Speaking) consolidate, apply, and integrate skills, materials, and key concepts; demonstrate effective speaking skills for the TOEFL

授業時間外学修(予習・復習等)

学修効果を上げるため,教科書や配布資料等の該当箇所を参照し,授業内容に関する予習と復習(課題含む)を行うこと。

教科書

Edmunds, Paul, Nancie McKinnon, and Jeff Zeter. 2009. Developing Skills for the TOEFL iBT, Intermediate, Listening. Second edition. Compass Publishing. (ISBN: 978-1-59966-353-1)

参考書、講義資料等

Additional reading materials and handouts will be distributed throughout the term.

成績評価の基準及び方法

Class Participation: 25%
Homework and In-class Assignments: 25%
Midterm Exam: 25%
Final Presentation: 25%

関連する科目

  • LAE.E252 : TOEFL対策セミナー(リスニング&スピーキング)第六

履修の条件(知識・技能・履修済科目等)

None

その他

本科目は「(TOEFL対策セミナー(リスニング&スピーキング)第六) 」 と共に履修することが望ましい。
この授業の履修を計画している学生は必ず初回の授業に出席すること。

このページのトップへ