英語第五に引き続き、この授業科目では、大学レベルでの学修・研究活動を英語で行うために必要な英語運用力のいっそうの向上を目的とした演習を行う。国際意識の醸成に資する目的で海外事情・異文化理解に関する教材を用いるほか、科学技術に関する英語素材を用いる。英語の読解力と聴解力の向上を目指す訓練に加え、口頭の発話練習および構成を考えながらパラグラフや短いエッセイを書く訓練を行うことによって、英語での発信に習熟することも目指す。
この授業科目では、次のような英語の知識と運用力およびコミュニケーションへの姿勢を身につけることが目標となる。
・英語で自己表現する力がつく
・パラグラフや短いエッセイを書く力がつく
・英語の講義を理解する聴解力がつく
・英文を読みこなすための方法が身につく
英語運用の四技能 国際意識醸成 コミュニケーション 留学 TOEFL
専門力 | ✔ 教養力 | ✔ コミュニケーション力 | 展開力(探究力又は設定力) | 展開力(実践力又は解決力) |
In each class, students will listen a conversation and different opinions about a particular topic, and then discuss their own thoughts, opinions, and ideas in groups. At the end of each class, one student in each group makes a short presentation that summarizes what was talked about in the group, and students have a Q&A session. At the end of the quarter, each student makes a short presentation about their thoughts on one of the topics discussed during class.
授業計画 | 課題 | |
---|---|---|
第1回 | Course introduction, Unit 3 Why Care? | Group discussion, summary of the discussion |
第2回 | Unit 5 Plagiarism | Group discussion, summary of the discussion |
第3回 | Unit 6 Housework | Group discussion, summary of the discussion |
第4回 | Unit 8 Earning Money | Group discussion, summary of the discussion |
第5回 | Unit 14 Save Our Country! | Group discussion, summary of the discussion |
第6回 | Unit 15 Life Online | Group discussion, summary of the discussion |
第7回 | Individual presentations about specific topics | Research into and preparation for individual presentations |
学修効果を上げるため,教科書や配布資料等の該当箇所を参照し,「毎授業」授業内容に関する予習と復習(課題含む)をそれぞれ概ね100分を目安に行うこと。
None. Relevant materials to be handed out in class.
Dictionary (preferably electronic)
Impact Issues 3rd Edition Level 3, Pearson (ISBN-13: 978-9813134393)
Class participation (30%) Discussion summary (30%) One presentation (40%)
Deductions made for poor class participation, sleeping, distraction, private conversation, cell phone usage not related to class contents, etc.
特になし
None