2020年度 アカデミックプレゼンテーション第十六 2   Academic Presentation in English 16 2

文字サイズ 

アップデートお知らせメールへ登録 お気に入り講義リストに追加
開講元
英語科目
担当教員名
BARTASHIUS JASON ANDREW 
授業形態
演習    (Zoom)
メディア利用科目
曜日・時限(講義室)
水1-2(Zoom)  
クラス
2
科目コード
LAE.E444
単位数
1
開講年度
2020年度
開講クォーター
4Q
シラバス更新日
2020年9月18日
講義資料更新日
-
使用言語
英語
アクセスランキング
media

講義の概要とねらい

「アカデミックプレゼンテーション」のコースはすべて、さまざまな学問的な場でプレゼンテーションをおこなうための技能訓練を目的とする。実践的な練習を通じて、学生はこうした技能を効果的に発表に適用し、自信をもって多様な状況に対応するための知識を修得する。自分の考えを明晰に伝えるための戦略を学べるよう、教員は建設的なフィードバックをおこなう。さらに、学生は聴衆としても、仲間に対して洞察力のある刺激的な質問ができるよう、リスニングの技能を磨く。

400番台の選択科目として、「アカデミックプレゼンテーション第十六」は、大学院生が豊富な知識に基づくプレゼンテーションをおこなうために必要な技能を身につけることを目指す。

到達目標

コース終了時には、学生はアカデミックな場で一人でプレゼンテーションをおこない、質疑応答をこなすことができる。また、言語によるメッセージと非言語のメッセージをともに意識しつつ、聴衆を惹きつける発表をおこない、発表後は聴衆からの質問にも巧みに答えることができる。

キーワード

プレゼンテーション・スキル、リスニング・スキル、コミュニケーション・スキル

学生が身につける力(ディグリー・ポリシー)

専門力 教養力 コミュニケーション力 展開力(探究力又は設定力) 展開力(実践力又は解決力)

授業の進め方

The course will guide students through the process of giving a presentation on topics related to their field of study. Classroom exercises will focus on developing skill sets to present in a professional setting and make the subject matter accessible to both specialist and non-specialists.

授業計画・課題

  授業計画 課題
第1回 Course Introduction Delivering a Successful Presentation Students are responsible for reading all handouts.
第2回 Lecture and Discussion: The Audience Takeaway—Deciding the Most Pertinent Information Students are responsible for creating a goal sheet to determine what they hope the audience will learn.
第3回 Lecture and Discussion: Technical Language—Explain Key Terms How to Engage the Audience Students are responsible for creating a script that is dynamic and contains a balanced use of specialized terminology.
第4回 Lecture and Discussion: Question and Answers & Leading a Discussion Students are responsible for demonstrating how they will field questions from the audience both during and after the presentation.
第5回 Individual Presentations (1) Students deliver presentations and conduct a question and answer session. The details of the assignment will be handed out in class in Week 2. Topics will be selected through consultation with the instructor.
第6回 Individual Presentations (2) Students deliver presentations and conduct a question and answer session. The details of the assignment will be handed out in class in Week 2. Topics will be selected through consultation with the instructor.
第7回 Presentation Assessments and Peer Review Students offer critical feedback to classmates

授業時間外学修(予習・復習等)

学修効果を上げるため,教科書や配布資料等の該当箇所を参照し,「毎授業」授業内容に関する予習と復習(課題含む)をそれぞれ概ね100分を目安に行うこと。

教科書

There is no required textbook in this class.

参考書、講義資料等

The subject will be organized around online material, handouts and class discussions.
Students are important resources as their experiences, feedback and discussions will enable a classroom community to strengthen and overcome individual weaknesses.
Suggested Web sites:
TED Talks https://www.ted.com/
NPR http://www.npr.org/
TED and NPR provide video transcripts.
BBC http://www.bbc.com/news
National Geographic http://www.nationalgeographic.com/

成績評価の基準及び方法

resentation: 40 marks A marking rubric has been developed and will be posted on Edmodo -- Content (30 marks) & Language (10)
Question and Answer Sessions: 20 marks
Participation and Attendance: 40 marks

関連する科目

  • LAE.E443 : アカデミックプレゼンテーション第十五

履修の条件(知識・技能・履修済科目等)

特になし

その他

本科目はLAE.E443「アカデミックプレゼンテーション第十五」と共に履修することが望ましい。
この授業の履修を計画している学生は必ず初回の授業に出席すること。

このページのトップへ