2020年度 英語スピーキング演習第十一   Oral Expression in English 11

文字サイズ 

アップデートお知らせメールへ登録 お気に入り講義リストに追加
開講元
英語科目
担当教員名
Jonathan Abel 
授業形態
演習    (Zoom)
メディア利用科目
曜日・時限(講義室)
木1-2(H118)  
クラス
-
科目コード
LAE.E333
単位数
1
開講年度
2020年度
開講クォーター
3Q
シラバス更新日
2020年9月18日
講義資料更新日
-
使用言語
英語
アクセスランキング
media

講義の概要とねらい

すべての「英語スピーキング演習」の科目は、その名のとおり、学生の話す力を伸ばすことを目標としている。発表以外の場においては、効果的に話すためには効果的に聞くことも必要となることから、これらの科目の授業や宿題においては、互いに話し合う練習やきちんと聞く練習を行う

学士課程300番台の選択科目である「英語スピーキング演習第十一」は、テレビのニュースの抜粋を見て進んだレベルでの理解ができること、またペアや小さいグループでの討論の中でニュースの内容について口頭で反応できることに、特に焦点を置く。また、教科書や授業で導入された単語や文法が使えるようにすることも、授業の目標のひとつである。

到達目標

この授業科目を履修することにより、学生は、初めて見る短いニュースについてその主なポイントを記憶にとどめ、自信を持ってそれについて級友や教員と話し合うことができるようになる。

キーワード

話すこと 聞くこと 口頭表現 対話

学生が身につける力(ディグリー・ポリシー)

専門力 教養力 コミュニケーション力 展開力(探究力又は設定力) 展開力(実践力又は解決力)

授業の進め方

This is designed to be a student centered/interactive course with students discussing and debating on various topics. New vocabulary and grammar will be routinely introduced to enable students to articulate ideas more clearly and to facilitate discussion.

授業計画・課題

  授業計画 課題
第1回 With the assistance of handouts, students will introduce themselves to their classmates. Appropriate English vocabulary and expressions will be taught. Everyday greetings will also be taught and reinforced through role-playing and fluency exercises. Pair and group work will be utilized. Fluency/vocabulary/listening
第2回 Education: Appropriate “Education/school” vocabulary and expressions will be taught. Conversation questions (handouts) regarding “Education” will be incorporated into pair work. Students will have a chance to reinforce their new English. Education: Appropriate “Education/school” vocabulary and expressions will be taught. Fluency/vocabulary/listening
第3回 Food: Appropriate “Food” vocabulary and expressions will be taught. Conversation questions (handouts) regarding “Food” will be incorporated into pair work. Students will have a chance to reinforce their new English. Fluency/vocabulary/listening
第4回 Travel: Appropriate “travel” vocabulary and expressions will be taught and reinforced through fluency exercises (using handouts). Fluency/vocabulary/listening
第5回 Appropriate “Family” vocabulary and expressions will be taught. Conversation questions (handouts) regarding “Family” will be incorporated into pair work. Students will have a chance to reinforce their new English. Fluency/vocabulary/listening
第6回 Appropriate “Health” vocabulary and expressions will be taught. Conversation questions (handouts) regarding “ health” will be incorporated into pair work Fluency/vocabulary/listening
第7回 Sports: Appropriate “Sports” vocabulary and expressions will be taught. Conversation questions (handouts) regarding “Sports” will be incorporated into pair work. Fluency/vocabulary/listening

授業時間外学修(予習・復習等)

学修効果を上げるため,教科書や配布資料等の該当箇所を参照し,「毎授業」授業内容に関する予習と復習(課題含む)をそれぞれ概ね100分を目安に行うこと。

教科書

Handouts

参考書、講義資料等

Handouts

成績評価の基準及び方法

Quizzes, exams (oral and written) Class participation 70% Assignments 30%

関連する科目

  • LAE.E334 : 英語スピーキング演習第十二

履修の条件(知識・技能・履修済科目等)

特になし

その他

本科目はLAE.E334と共に履修することが望ましい。
この授業の履修を計画している学生は必ず初回の授業に出席すること。

このページのトップへ