すべての「英語スピーキング演習」の科目は、その名のとおり、学生の話す力を伸ばすことを目標としている。発表以外の場においては、効果的に話すためには効果的に聞くことも必要となることから、これらの科目の授業や宿題においては、互いに話し合う練習やきちんと聞く練習を行う。「英語スピーキング演習GII」は春休み中に集中講義として行われる。
この授業は海外留学するのに必要な英語口頭表現力、特にディスカッションやプレゼンテーションの力を学生に身につけさせることを目標とする。
この授業を履修することにより、学生は自分の選んだトピックについて討論したり発表をしたりすることができるようになり、留学の準備をすることができる。
話すこと、聞くこと、討論、発表、留学
専門力 | ✔ 教養力 | ✔ コミュニケーション力 | 展開力(探究力又は設定力) | 展開力(実践力又は解決力) |
This week-long intensive course is geared to those students wishing to improve their English oral expression skills, particularly discussion, debate and presentation, through a comparative look at different countries around the world. The main subjects to be dealt with shall include world travel, comparative culture, education, health, welfare, and science and technology. The pair presentation will focus on a travelogue to a certain country, while the individual presentation will be about criteria for what can be considered the "best country." Critical thinking strategies will be emphasized as students become more effective speakers, with timely feedback given.
授業計画 | 課題 | |
---|---|---|
第1回 | DAY ONE: (1) Course introduction, self-introductions, selection of topics | Active participation in class Start research for presentation topics |
第2回 | DAY ONE: (2) Strategies for pair and personal presentations | Active participation in class Continue research for presentation topics (homework) |
第3回 | DAY TWO: (3) Theme A (Example: Travel) | Listening to lecture Active participation in class |
第4回 | DAY TWO: (4) Discussion and debate | Active participation in class |
第5回 | DAY TWO: (5) Theme B (Example: Education, Health and Welfare) | Listening to lecture Active participation in class Preparation of pair presentation (homework) |
第6回 | DAY THREE: (6) Discussion and debate | Active participation in class |
第7回 | DAY THREE: (7) Pair Presentations (Travelogue) - Warm-up and practice | Delivery of presentations Active listening, asking questions |
第8回 | DAY THREE: (8) Pair Presentations (Travelogue) - Final version, feedback and assessment | Delivery of presentations Active listening, asking questions |
第9回 | DAY FOUR: (9) Theme C (Example: Science and Technology) | Listening to lecture Active participation in class |
第10回 | DAY FOUR: (10) Discussion and debate | Active participation in class |
第11回 | DAY FOUR: (11) Preparation time for final presentation (discussion and feedback) | Active participation in class Preparation of personal presentation (homework) |
第12回 | DAY FIVE: (12) Final Presentations (Best Country) – individual | Delivery of presentations Active listening, asking questions |
第13回 | DAY FIVE: (13) Final Presentations (Best Country) - individual | Delivery of presentations Active listening, asking questions |
第14回 | DAY FIVE: (14) Student evaluation and feedback, personal interviews, course wrap-up | Active participation in class |
ハンドアウトを配布する。
-
50% Attendance and Class Participation, 20% Pair Presentation, 30% Individual Presentation
特になし
None