この授業科目では、大学レベルでの学修・研究活動を英語で行うために必要な英語運用力のいっそうの向上を目的とした演習を行う。国際意識の醸成に資する目的で海外事情・異文化理解に関する教材を用いるほか、科学技術に関する英語素材を用いる。英語の読解力と聴解力の向上を目指す訓練に加え、口頭の発話練習および構成を考えながらパラグラフや短いエッセイを書く訓練を行うことによって、英語での発信に習熟することも目指す。
この授業科目では、次のような英語の知識と運用力およびコミュニケーションへの姿勢を身につけることが目標となる。
・英語で自己表現する力がつく
・パラグラフや短いエッセイを書く力がつく
・英語の講義を理解する聴解力がつく
・英文を読みこなすための方法が身につく
英語運用の四技能 国際意識醸成 コミュニケーション 留学 TOEFL
専門力 | ✔ 教養力 | ✔ コミュニケーション力 | 展開力(探究力又は設定力) | 展開力(実践力又は解決力) |
We will cover four chapters from Seeing the World Through the News 5 to build confidence listening to native-level English. Each chapter will be covered over two weeks with the first week focussing on vocabulary, structures, and initial response and the second week emphasizing student response in speaking and writing.
授業計画 | 課題 | |
---|---|---|
第1回 | Chapter 1 | Vocabulary review, comprehension, and initial response to topic. |
第2回 | Presentation on issues in Chapter 1 | Written and spoken response to topic |
第3回 | Chapter 2 | Vocabulary review, comprehension, and initial response to topic. |
第4回 | Presentation on issues in Chapter 2 | Written and spoken response to topic |
第5回 | Chapter 3 | Vocabulary review, comprehension, and initial response to topic. |
第6回 | Presentation on issues in Chapter 3 | Written and spoken response to topic |
第7回 | Chapter 4 | Vocabulary review, comprehension, and initial response to topic. |
第8回 | Presentation on issues in Chapter 4 Written response to peer presentations. Assessment | Written and spoken response to topic |
Seeing the World Through the News 5
Kinseido
Dictionary
Active participation
Satisfactory completion of presentations
Presentation and written response
特になし
Laptop or smartphone with EDMODO application