すべての「アカデミックライティング」の科目は、アカデミックライティングに習熟し、構成の整った研究論文を書くための手法を大学院生に身につけさせるために設けられている。講義のねらいには、雑誌論文の各セクションに適切な単語や表現の用い方を学ぶことが含まれている。授業では、書くプロセスの手助けとなるように、教科書や科学論文の見本を検証する。学生は教員から個別にフィードバックを受けることになる。さらに、学生は互いに書いたものを批評し合い、批評力のある読み手になるための技術を磨き、同僚に建設的な批判をすることを学ぶ。
大学院レベルの科目である「アカデミックライティング第十三」は、しっかりした、正しい知識に裏打ちされた雑誌論文を作成するのに必要な道具立てや分析的な知識を大学院生に提供する。
この授業を履修することにより、学生は自分の研究について短い雑誌論文を書くことができるようになる。
読解、書く技術、文章表現、相互作用、批判的思考能力
専門力 | ✔ 教養力 | ✔ コミュニケーション力 | ✔ 展開力(探究力又は設定力) | 展開力(実践力又は解決力) |
Each class will involve gaining vocabulary and phrases most frequently used in scientific research articles. We will analyze, sentence by sentence, the functions of each element of a scientific paper. This will build a writing model that we will test on articles from the students' fields of research. Students will write a research article following the model and present it at the final class.
授業計画 | 課題 | |
---|---|---|
第1回 | Unit 1, How to Write and Introduction | vocabulary, phrases, writing model, assessment for writing the introduction section of a research paper |
第2回 | Unit 1, How to Write and Introduction; Unit 2, Writing about Methodology | vocabulary, phrases, writing model, assessment for writing the introduction and methodology sections of a research paper |
第3回 | Unit 2, Writing about Methodology | vocabulary, phrases, writing model, assessment for writing the methodology section of a research paper |
第4回 | Unit 3, Writing about Results | vocabulary, phrases, writing model, assessment for writing the results section of a research paper |
第5回 | Unit 3, Writing about Results; Unit 4, Writing the Discussion/Conclusion | vocabulary, phrases, writing model, assessment for writing the results and discussion/conclusion sections of a research paper |
第6回 | Unit 4, Writing the Discussion/Conclusion | vocabulary, phrases, writing model, assessment for writing the discussion/conclusion sections of a research paper |
第7回 | Unit 5, Writing the Abstract | vocabulary, phrases, writing model, assessment for writing the abstract of a research paper |
第8回 | Presentations of written work | oral presentations of written work; peer feedback |
Hilary Glasman-Deal. Science Research Writing for Non-Native Speakers of English. London: Imperial College Press (2010)
ISBN-13: 978-1-84816310-2
handouts
Class participation and homework exercises, 35%
5 sections of a research paper, 10% each = 50%
Presentation of written work, 15%
特になし
本科目はLAE.E462と共に履修することが望ましい。
この授業の履修を計画している学生は必ず初回の授業に出席すること。