「アカデミックプレゼンテーション」のコースはすべて、さまざまな学問的な場でプレゼンテーションをおこなうための技能訓練を目的とする。実践的な練習を通じて、学生はこうした技能を効果的に発表に適用し、自信をもって多様な状況に対応するための知識を習得する。自分の考えを明晰に伝えるための戦略を学べるよう、教員は建設的なフィードバックをおこなう。さらに、学生は聴衆としても、仲間に対して洞察力のある刺激的な質問ができるよう、リスニングの技能を磨く。
400番台の選択科目として、「アカデミックプレゼンテーション第十六」は、大学院生が豊富な知識に基づくプレゼンテーションをおこなうために必要な技能を身につけることを目指す。
コース終了時には、学生はアカデミックな場で一人でプレゼンテーションをおこない、質疑応答をこなすことができる。また、言語によるメッセージと非言語のメッセージをともに意識しつつ、聴衆を惹きつける発表をおこない、発表後は聴衆からの質問にも巧みに答えることができる。
プレゼンテーション・スキル、リスニング・スキル、コミュニケーション・スキル
専門力 | ✔ 教養力 | ✔ コミュニケーション力 | ✔ 展開力(探究力又は設定力) | 展開力(実践力又は解決力) |
The course will guide you students through the process of giving a presentation - from the planning stages and awareness of the elements of an effective presentation, to signposting, through to the main body of the presentation to the final question and answer session.
授業計画 | 課題 | |
---|---|---|
第1回 | The Presentation | A discussion based on experience from the 1st quarter. |
第2回 | The Assertion Presentation: incorporating researched evidence | Students are responsible for reading all handouts. |
第3回 | Building a story: Personalizing Presentations - making the audience care | Students are responsible for reading all handouts. |
第4回 | Presentation III - the Personalised Assertion Presentation | Students deliver presentations. The details of the assignment will be provided on Week 2. |
第5回 | Presentation Dissection | Students are responsible for reading all handouts. |
第6回 | Q&A II: Facilitating a Post-Presentation Discussion | Students are responsible for reading all handouts. |
第7回 | Presentation IV and Discussion | Students deliver presentations. The details of the assignment will be provided on Week 5. |
第8回 | Wrap up and reflection: Effective Presentations | Students are responsible for reading all handouts. |
There is no required textbook for this course.
The subject will be organized around online material and class discussions. Edmodo will be used and is designed to help learners engage with required readings and video viewings.
Students are important resources as their experiences, feedback and discussions will enable a classroom community to strengthen and overcome individual weaknesses.
Suggested Web sites:
TED Talks https://www.ted.com/
VOA http://www.voanews.com/
NPR http://www.npr.org/
TED, VOA and NPR provide video transcripts.
Scientific American (video and podcasts “60-second science”) http://www.scientificamerican.com/
BBC http://www.bbc.com/news
National Geographic http://www.nationalgeographic.com/
Presentation: 25 marks A marking rubric has been developed and will posted on Edmodo -- Content (15 marks) Technology (5) Language (5)
Discussion: 10 marks -- Responding to Questions - 5 marks and Audience Member Participation - 5 marks
Total: 35 marks of final grade
Critical Reflection: 10 marks
Provide a critical reflection on your presentation and discussion. Marking rubric has been created and posted on Edmodo.
Participation: 20 marks -- 10 marks in class and 10 marks online
特になし
本科目はLAE.E443と共に履修することが望ましい。
この授業の履修を計画している学生は必ず初回の授業に出席すること。