英語第五に引き続き、この授業科目では、大学レベルでの学修・研究活動を英語で行うために必要な英語運用力のいっそうの向上を目的とした演習を行う。国際意識の醸成に資する目的で海外事情・異文化理解に関する教材を用いるほか、科学技術に関する英語素材を用いる。英語の読解力と聴解力の向上を目指す訓練に加え、口頭の発話練習および構成を考えながらパラグラフや短いエッセイを書く訓練を行うことによって、英語での発信に習熟することも目指す。
この授業科目では、次のような英語の知識と運用力およびコミュニケーションへの姿勢を身につけることが目標となる。
・英語で自己表現する力がつく
・パラグラフや短いエッセイを書く力がつく
・英語の講義を理解する聴解力がつく
・英文を読みこなすための方法が身につく
英語運用の四技能 国際意識醸成 コミュニケーション 留学 TOEFL
専門力 | ✔ 教養力 | ✔ コミュニケーション力 | 展開力(探究力又は設定力) | 展開力(実践力又は解決力) |
We will cover one chapter over two weeks continuing the textbook from the previous quarter.
The first week will focus on the textbook, understanding and responding to a BBC news video. Every other week will be a student pair presentation on the topic and written response to ideas presented by peers.
授業計画 | 課題 | |
---|---|---|
第1回 | Chapter 5 | Vocabulary review, comprehension and initial response. |
第2回 | Presentations on chapter covered in previous week | Listening, writing, critical thinking. |
第3回 | Chapter 6 | Vocabulary review, comprehension and initial response. |
第4回 | Presentations on chapter covered in previous week. | Listening, writing, critical thinking. |
第5回 | Chapter 7 | Vocabulary review, comprehension and initial response. |
第6回 | Presentations on chapter covered in previous week. | Listening, writing, critical thinking. |
第7回 | Chapter 8 | Vocabulary review, comprehension and initial response. |
第8回 | Presentations on chapter covered in previous week and written response to presentations by other students. Assessment | Listening, writing, critical thinking. |
Seeing the World through the News 3
Kinseido 978-4-7647-0415-0
English:English dictionary
Active participation
Satisfactory completion of homework assignments
Final presentation and written response
特になし
Socrative Student application