TOEFLのReadingとWritingの各セクションの試験形式・内容に留意しつつ、英語力を向上させる。
TOEFLのReading SectionおよびWriting Sectionの得点を向上させると共に、英語圏の大学で教育を受けるのに必要な英語力を身につけることを目指す。
この授業科目は、次のような知識や能力を身につけることを目指す。
・readingおよびwriting セクションを中心にTOEFLテストがどのようなもので、好成績を残すにはどのように取り組めば良いかを理解する。
・学問分野における英語の知識を広げると共に、英語の全般的なreadingとwritingの力を身につける。
TOEFL, 英語読解力、作文力、留学
専門力 | ✔ 教養力 | ✔ コミュニケーション力 | 展開力(探究力又は設定力) | 展開力(実践力又は解決力) |
We will practise the skills needed to succeed at the six questions in the writing section of the TOEFL iBT. We will work through the latter 4 chapters of the textbook with plenty of time for question and answer, structured and free practice. Students are encouraged to bring a laptop to each class and to use a google drive account as we will be sharing work together.
授業計画 | 課題 | |
---|---|---|
第1回 | Writing thesis statement and topic sentences Start Ch. 5 | Planning ideas. Writing |
第2回 | Writing thesis statement and topic sentences Complete Ch. 5 | Planning ideas. Writing |
第3回 | Making ideas flow. Start Ch. 6 | Planning ideas. Writing. |
第4回 | Making ideas flow. Complete Ch. 6 | Planning ideas. Writing. |
第5回 | Verb forms. Start Ch. 7 | Grammar - tense and conjugation |
第6回 | Verb forms. Complete Ch. 7 | Grammar - tense and conjugation |
第7回 | Sentence formation. Start Ch. 8 | Proofreading |
第8回 | Sentence formation. Complete Ch. 8. Test | Proofreading. Test taking |
Building Skills for the TOEFL iBT Beginning Writing
An English-English dictionary. Online versions are acceptable.
Assessment will be 80 percent on a TOEFL style question on the final day of the course and 20 percent on effort and participation in class.
この科目の履修前に「TOEFL対策セミナー(リーディング&ライティング)第三」を履修しておくことが強く推奨される。
h.lewis[at]st-hildas.oxon.org
Thursday 7/8
本科目は「TOEFL対策セミナー(Reading and Writing)第三」と共に履修することが望ましい。
この授業の履修を計画している学生は必ず初回の授業に出席すること。