すべての「英語スピーキング演習」の科目は、その名のとおり、学生の話す力を伸ばすことを目標としている。発表以外の場においては、効果的に話すためには効果的に聞くことも必要となることから、これらの科目の授業や宿題においては、互いに話し合う練習やきちんと聞く練習を行う。「英語スピーキング演習GI」は夏休み中に集中講義として行われる。
この授業は海外留学するのに必要な英語口頭表現力、特にディスカッションやプレゼンテーションの力を学生に身につけさせることを目標とする。
この授業を履修することにより、学生は自分の選んだトピックについて討論したり発表をしたりすることができるようになり、留学の準備をすることができる。
話すこと、聞くこと、討論、発表、留学
専門力 | ✔ 教養力 | ✔ コミュニケーション力 | 展開力(探究力又は設定力) | 展開力(実践力又は解決力) |
Each day we will study a topic from 100 Ideas that Changed the World by Jheni Osman.
After spending the first lesson of the day studying one or two chapters, students will work in pairs in the second period to deliver a 5-minute poster presentation on their chosen topic in English. The goal of the course is to build skill at discussing scientific concepts in English, delivering a poster presentation, and engaging in discussion.
授業計画 | 課題 | |
---|---|---|
第1回 | Orientation. Science in Society The Scientific Method, Human Language, Paper | Reading, clarifying understanding |
第2回 | Preparing presentation in pairs | Selecting and ordering information. Designing a poster. Practising presentation. |
第3回 | Delivering presentation in pairs | Delivering presentation with confidence. Listening to peers' presentations and asking questions. Reflecting on teacher feedback. |
第4回 | The Living World Embryo Development, Convergent Evolution, Mendelian Inheritance | Reading, clarifying understanding |
第5回 | Preparing presentation in pairs | Selecting and ordering information. Designing a poster. Practising presentation. |
第6回 | Delivering presentation in pairs | Delivering presentation with confidence. Listening to peers' presentations and asking questions. Reflecting on teacher feedback. |
第7回 | The Universe The Hubble Space Telescope, The Vast Universe, Earthrise | Reading, clarifying understanding |
第8回 | Preparing presentation in pairs | Selecting and ordering information. Designing a poster. Practising presentation. |
第9回 | Delivering presentation in pairs | Delivering presentation with confidence. Listening to peers' presentations and asking questions. Reflecting on teacher feedback. |
第10回 | Engineering The Wheel, The Screw Thread, The Flush Toilet | Reading, clarifying understanding |
第11回 | Preparing presentation in pairs | Selecting and ordering information. Designing a poster. Practising presentation. |
第12回 | Delivering presentation in pairs | Delivering presentation with confidence. Listening to peers' presentations and asking questions. Reflecting on teacher feedback. |
第13回 | Technology The Camera, The World Wide Web, Liquid Crystal Displays | Reading, clarifying understanding |
第14回 | Preparing presentation in pairs | Selecting and ordering information. Designing a poster. Practising presentation. |
第15回 | Delivering presentation in pairs Closing comments from teacher | Delivering presentation with confidence. Listening to peers' presentations and asking questions. Reflecting on teacher feedback. |
特になし
ハンドアウトを配布する。
Each day's presentation will account for 20% of the total mark.
特になし