この授業科目では、大学レベルでの学修・研究活動を英語で行うために必要な英語運用力のいっそうの向上を目的とした演習を行う。国際意識の醸成に資する目的で海外事情・異文化理解に関する教材を用いるほか、科学技術に関する英語素材を用いる。英語の読解力と聴解力の向上を目指す訓練に加え、口頭の発話練習および構成を考えながらパラグラフや短いエッセイを書く訓練を行うことによって、英語での発信に習熟することも目指す。
この授業科目では、次のような英語の知識と運用力およびコミュニケーションへの姿勢を身につけることが目標となる。
・英語で自己表現する力がつく
・パラグラフや短いエッセイを書く力がつく
・英語の講義を理解する聴解力がつく
・英文を読みこなすための方法が身につく
英語運用の四技能 国際意識醸成 コミュニケーション 留学 TOEFL
専門力 | ✔ 教養力 | ✔ コミュニケーション力 | 展開力(探究力又は設定力) | 展開力(実践力又は解決力) |
The focus of this course is speaking and listening skills. We will use the text book and videos selected by the teacher to engage with diverse and challenging topics. There will be many chances to practise speaking in different contexts, e.g., pair, small group, and in front of the entire class. The students will have a chance to express their opinions and listen to each other as well as contribute to the direction of the learning itself.
授業計画 | 課題 | |
---|---|---|
第1回 | Orientation, Chapter from Section 1 - Your Life | Use help questions, classbook exercises |
第2回 | Presentation 1 | Deliver a prepared speech |
第3回 | Chapter from Section 2 - Free Time | Listening, impromptu speaking, pair discussion |
第4回 | Presentation 2 | Deliver a prepared speech |
第5回 | Chapter from Section 3 - Modern Times | Listening, impromptu speaking, pair discussion |
第6回 | Presentation 3 | Deliver a prepared speech |
第7回 | Chapter from Section 4 - Civic Life | Listening, impromptu speaking, pair discussion |
第8回 | Presentation 4 | Deliver a prepared speech |
Compeling Conversations, Roth
n/a
Four presentations over the eight weeks will account for 80 percent of the final grade.
20 percent will be class participation and effort.
特になし
-