すべての「英語スピーキング演習」の科目は、その名のとおり、学生の話す力を伸ばすことを目標としている。発表以外の場においては、効果的に話すためには効果的に聞くことも必要となることから、これらの科目の授業や宿題においては、互いに話し合う練習やきちんと聞く練習を行う。「英語スピーキング演習GII」は冬休み中に集中講義として行われる。
この授業は海外留学するのに必要な英語口頭表現力、特にディスカッションやプレゼンテーションの力を学生に身につけさせることを目標とする。
この授業を履修することにより、学生は自分の選んだトピックについて討論したり発表をしたりすることができるようになり、留学の準備をすることができる。
話すこと、聞くこと、討論、発表、留学
専門力 | ✔ 教養力 | ✔ コミュニケーション力 | ✔ 展開力(探究力又は設定力) | 展開力(実践力又は解決力) |
This five-day intensive course is designed for students looking for a forum that will allow them to speak English on a wide array of topics. It will be student-centered and (very) active participation will be expected. The general daily format is discussion/debate with presentations at the end of the day. Aside from general fluency, other areas that will be addressed include critical thinking skills, presentation skills, listening skills, and vocabulary building.
授業計画 | 課題 | |
---|---|---|
第1回 | Course introduction, Self-introductions | Fluency/vocabulary/listening |
第2回 | Family and Friends | Fluency/vocabulary/listening |
第3回 | Presentations | Fluency/vocabulary/listening |
第4回 | Shopping | Fluency/vocabulary/listening |
第5回 | Food and Eating | Fluency/vocabulary/listening |
第6回 | Presentations | Fluency/vocabulary/listening |
第7回 | Jobs and Careers | Fluency/vocabulary/listening |
第8回 | Small Business Ownership | Fluency/vocabulary/listening |
第9回 | Business project and presentation | Fluency/vocabulary/listening |
第10回 | Culture | Fluency/vocabulary/listening |
第11回 | The United States of America | Fluency/vocabulary/listening |
第12回 | Presentations | Fluency/vocabulary/listening |
第13回 | School | Fluency/vocabulary/listening |
第14回 | The Future | Fluency/vocabulary/listening |
All materials to be distributed in class
All materials to be distributed in class
50% Attendance and Class Participation,
30% Presentations,
20% Quizzes
特になし