すべての「アカデミックライティング」の科目は、アカデミックライティングに習熟し、構成の整った研究論文を書くための手法を大学院生に身につけさせるために設けられている。講義のねらいには、雑誌論文の各セクションに適切な単語や表現の用い方を学ぶことが含まれている。授業では、書くプロセスの手助けとなるように、教科書や科学論文の見本を検証する。学生は教員から個別にフィードバックを受けることになる。さらに、学生は互いに書いたものを批評し合い、批評力のある読み手になるための技術を磨き、同僚に建設的な批判をすることを学ぶ。
大学院レベルの科目である「アカデミックライティング第十六」は、しっかりした、正しい知識に裏打ちされた雑誌論文を作成するのに必要な道具立てや分析的な知識を大学院生に提供する。
この授業を履修することにより、学生は自分の研究について短い雑誌論文を書くことができるようになる。
読解、書く技術、文章表現、相互作用、批判的思考能力
専門力 | ✔ 教養力 | ✔ コミュニケーション力 | ✔ 展開力(探究力又は設定力) | 展開力(実践力又は解決力) |
This course will be held weekly on Zoom.
The instructor will provide the in-class feedback during group work, whole group work, and peer review sessions and utilize T2SCHOLA to facilitate students’ learning. The instructor will ensure students’ learning through weekly in-class and after-class assignments, group discussion, whole group share, and peer review sessions. Students’ learning will be evaluated through weekly in-class and after-class assignments, class activities, and final paper.
Using a leading textbook designed for science majors, we will work toward improving students' academic English-writing skills in the following areas:
• Structuring papers so as to accord with international academic English norms
• Vocabulary and expression in each of the standard sections of a paper
• Abstracts for papers
• Referencing and English CVs (if time allows)
授業計画 | 課題 | |
---|---|---|
第1回 | Introduction Unit 3: Writing about Results, pp. 91-121 | Identify course aims. Explain and apply grammar and writing skills for the Results (e.g., sequence, frequency, quantity, causality). Analyze structure for the Results. |
第2回 | Unit 3: Writing about Results, pp. 121-153 | Build a model for the Results. Evaluate and test models for the Results. |
第3回 | Unit 4: Writing the Discussion/Conclusion, pp. 154-167 Draft of the Results for your final paper due Peer-critique of "Results" | Demonstrate knowledge of writing Results. Critique peer's writing. Explain and apply grammar and writing skills for Discussion/Conclusion. |
第4回 | Unit 4: Writing the Discussion/Conclusion, pp. 167-180 | Analyze structure and build a model for Discussion/Conclusion. |
第5回 | Unit 4: Writing the Discussion/Conclusion, pp. 180-196 | Evaluate and test models for the Discussion/Conclusion. |
第6回 | Draft of your Discussion/Conclusion for final paper due Peer-critique of "Discussion/Conclusion" Unit 5: Writing the Abstract, pp. 197-227 How to cite sources | Demonstrate knowledge of writing the Discussion/Conclusion. Critique peer's writing. Compare and contrast various abstracts. Discuss details of sources. |
第7回 | Compulsory Final Paper due (with Abstract) If time: writing CVs in English | Formulate Final paper composed of revised homework assignments and abstract. Look at formatting and content for various kinds of CVs. |
学修効果を上げるため,教科書や配布資料等の該当箇所を参照し,「毎授業」授業内容に関する予習と復習(課題含む)をそれぞれ概ね100分を目安に行うこと。
Glasman-Deal, Hilary. 2010. Science Research Writing: For Non-Native Speakers of English. London: Imperial College Press. (ISBN-13: 978-1-84816-31-2)
Additional reading materials may be assigned throughout the term.
Class Participation 30%
Homework (2 assignments x 35%), 70%
Compulsory Final Paper (a compilation of your revised homework assignments, reflecting corrections and changes suggested by the instructor. If you do not submit this paper, you will fail the class.)
特になし
本科目はLAE.E463「アカデミックライティング第十五」と共に履修することが望ましい。
この授業の履修を計画している学生は必ず初回の授業に出席すること。