2022年度 アカデミックライティング第十六 1   Academic Writing in English 16 1

文字サイズ 

アップデートお知らせメールへ登録 お気に入り講義リストに追加
開講元
英語科目
担当教員名
DE FERRANTI HUGH BARRY ZIANI 
授業形態
演習    (ライブ型)
メディア利用科目
曜日・時限(講義室)
月5-6  
クラス
1
科目コード
LAE.E464
単位数
1
開講年度
2022年度
開講クォーター
4Q
シラバス更新日
2022年7月20日
講義資料更新日
-
使用言語
英語
アクセスランキング
media

講義の概要とねらい

すべての「アカデミックライティング」の科目は、アカデミックライティングに習熟し、構成の整った研究論文を書くための手法を大学院生に身につけさせるために設けられている。講義のねらいには、雑誌論文の各セクションに適切な単語や表現の用い方を学ぶことが含まれている。授業では、書くプロセスの手助けとなるように、教科書や科学論文の見本を検証する。学生は教員から個別にフィードバックを受けることになる。さらに、学生は互いに書いたものを批評し合い、批評力のある読み手になるための技術を磨き、同僚に建設的な批判をすることを学ぶ。

大学院レベルの科目である「アカデミックライティング第十六」は、しっかりした、正しい知識に裏打ちされた雑誌論文を作成するのに必要な道具立てや分析的な知識を大学院生に提供する。

到達目標

この授業を履修することにより、学生は自分の研究について短い雑誌論文を書くことができるようになる。

キーワード

読解、書く技術、文章表現、相互作用、批判的思考能力

学生が身につける力(ディグリー・ポリシー)

専門力 教養力 コミュニケーション力 展開力(探究力又は設定力) 展開力(実践力又は解決力)

授業の進め方

This course will be held weekly on Zoom.
The instructor will provide the in-class feedback during group work, whole group work, and peer review sessions and utilize T2SCHOLA to facilitate students’ learning. The instructor will ensure students’ learning through weekly in-class and after-class assignments, group discussion, whole group share, and peer review sessions. Students’ learning will be evaluated through weekly in-class and after-class assignments, class activities, and final paper. 




Using a leading textbook designed for science majors, we will work toward improving students' academic English-writing skills in the following areas:
• Structuring papers so as to accord with international academic English norms
• Vocabulary and expression in each of the standard sections of a paper
• Abstracts for papers
• Referencing and English CVs (if time allows)

授業計画・課題

  授業計画 課題
第1回 Introduction Unit 3: Writing about Results, pp. 91-121 Identify course aims. Explain and apply grammar and writing skills for the Results (e.g., sequence, frequency, quantity, causality). Analyze structure for the Results.
第2回 Unit 3: Writing about Results, pp. 121-153 Build a model for the Results. Evaluate and test models for the Results.
第3回 Unit 4: Writing the Discussion/Conclusion, pp. 154-167 Draft of the Results for your final paper due Peer-critique of "Results" Demonstrate knowledge of writing Results. Critique peer's writing. Explain and apply grammar and writing skills for Discussion/Conclusion.
第4回 Unit 4: Writing the Discussion/Conclusion, pp. 167-180 Analyze structure and build a model for Discussion/Conclusion.
第5回 Unit 4: Writing the Discussion/Conclusion, pp. 180-196 Evaluate and test models for the Discussion/Conclusion.
第6回 Draft of your Discussion/Conclusion for final paper due Peer-critique of "Discussion/Conclusion" Unit 5: Writing the Abstract, pp. 197-227 How to cite sources Demonstrate knowledge of writing the Discussion/Conclusion. Critique peer's writing. Compare and contrast various abstracts. Discuss details of sources.
第7回 Compulsory Final Paper due (with Abstract) If time: writing CVs in English Formulate Final paper composed of revised homework assignments and abstract. Look at formatting and content for various kinds of CVs.

授業時間外学修(予習・復習等)

学修効果を上げるため,教科書や配布資料等の該当箇所を参照し,「毎授業」授業内容に関する予習と復習(課題含む)をそれぞれ概ね100分を目安に行うこと。

教科書

Glasman-Deal, Hilary. 2010. Science Research Writing: For Non-Native Speakers of English. London: Imperial College Press. (ISBN-13: 978-1-84816-31-2)

参考書、講義資料等

Additional reading materials may be assigned throughout the term.

成績評価の基準及び方法

Class Participation 30%
Homework (2 assignments x 35%), 70%
Compulsory Final Paper (a compilation of your revised homework assignments, reflecting corrections and changes suggested by the instructor. If you do not submit this paper, you will fail the class.)

関連する科目

  • LAE.E463 : アカデミックライティング第十五

履修の条件(知識・技能・履修済科目等)

特になし

その他

本科目はLAE.E463「アカデミックライティング第十五」と共に履修することが望ましい。
この授業の履修を計画している学生は必ず初回の授業に出席すること。

このページのトップへ