すべての「アカデミックライティング」の科目は、アカデミックライティングに習熟し、構成の整った研究論文を書くための手法を大学院生に身につけさせるために設けられている。講義のねらいには、雑誌論文の各セクションに適切な単語や表現の用い方を学ぶことが含まれている。授業では、書くプロセスの手助けとなるように、教科書や科学論文の見本を検証する。学生は教員から個別にフィードバックを受けることになる。さらに、学生は互いに書いたものを批評し合い、批評力のある読み手になるための技術を磨き、同僚に建設的な批判をすることを学ぶ。
大学院レベルの科目である「アカデミックライティング第十三」は、しっかりした、正しい知識に裏打ちされた雑誌論文を作成するのに必要な道具立てや分析的な知識を大学院生に提供する。
この授業を履修することにより、学生は自分の研究について短い雑誌論文を書くことができるようになる。
読解、書く技術、文章表現、相互作用、批判的思考能力
専門力 | ✔ 教養力 | ✔ コミュニケーション力 | ✔ 展開力(探究力又は設定力) | 展開力(実践力又は解決力) |
Students will learn the basics for structuring humanities research and interpretative academic papers.
授業計画 | 課題 | |
---|---|---|
第1回 | Course Introduction | Identify Course Aims |
第2回 | Writing a Humanities Research Paper Introduction and Thesis Statement | The class objectives are to learn the basic components of an introductory paragraph and discuss what constitutes a strong thesis statement. |
第3回 | Writing a Humanities Research Paper Literature Review and Methodology | The class objectives are to learn how to write a literature review that briefly summarizes other scholarship as well as how to delineate the author’s own methodology. |
第4回 | Writing a Humanities Research Paper Body Paragraphs (Discussion) and Conclusion | The class objectives are to learn the basic components of body paragraphs as well as discuss what constitutes a strong conclusion. |
第5回 | Writing a Humanities Interpretative Paper Introduction and Thesis Statement | The class objectives are to learn the basic components of an introductory paragraph and discuss what constitutes a strong thesis statement. |
第6回 | Writing a Humanities Interpretative Paper Theoretical Framework and Analysis of Primary Sources | The class objectives are to learn how to develop and present one’s theoretical framework and how to engage primary source materials (literature, movies, etc.) |
第7回 | Writing a Humanities Interprepative Paper Discussion and Conclusion | The class objectives are to learn the basic components of body paragraphs as well as discuss what constitutes a strong conclusion. |
学修効果を上げるため,教科書や配布資料等の該当箇所を参照し,「毎授業」授業内容に関する予習と復習(課題含む)をそれぞれ概ね100分を目安に行うこと。
Academic Writing 2 (Cambridge University Press)
Additional reading materials may be assigned throughout the term.
Class Participation 40% In-Class Assignments 60%
特になし
本科目はLAE.E462「アカデミックライティング第十四」と共に履修することが望ましい。
この授業の履修を計画している学生は必ず初回の授業に出席すること。