2022年度 英語スピーキング演習GI 3   Oral Expression in English GI 3

文字サイズ 

アップデートお知らせメールへ登録 お気に入り講義リストに追加
開講元
英語科目
担当教員名
NARUM PAUL 
授業形態
演習    (ライブ型)
メディア利用科目
曜日・時限(講義室)
集中講義等   
クラス
3
科目コード
LAE.E181
単位数
2
開講年度
2022年度
開講クォーター
2Q
シラバス更新日
2022年6月28日
講義資料更新日
-
使用言語
英語
アクセスランキング
media

講義の概要とねらい

  すべての「英語スピーキング演習」の科目は、その名のとおり、学生の話す力を伸ばすことを目標としている。発表以外の場においては、効果的に話すためには効果的に聞くことも必要となることから、これらの科目の授業や宿題においては、互いに話し合う練習やきちんと聞く練習を行う。「英語スピーキング演習GI」は夏休み中に集中講義として行われる。
  この授業は海外留学するのに必要な英語口頭表現力、特にディスカッションやプレゼンテーションの力を学生に身につけさせることを目標とする。 

到達目標

この授業を履修することにより、学生は自分の選んだトピックについて討論したり発表をしたりすることができるようになり、留学の準備をすることができる。

実務経験のある教員等による授業科目等

該当する 実務経験と講義内容との関連(又は実践的教育内容)
Almost four decades of experience doing translation (J to E) and editing, dealing with a broad variety of topics. Almost three decades of experience teaching university courses, not only in English but also in Japanese. Fields of interest include media, translation, history, and cross-cultural relations. Travel experience to 155 countries and 74 territories.

キーワード

話すこと、聞くこと、討論、発表、留学

学生が身につける力(ディグリー・ポリシー)

専門力 教養力 コミュニケーション力 展開力(探究力又は設定力) 展開力(実践力又は解決力)

授業の進め方

This week-long intensive course is geared to those students wishing to improve their English oral expression skills, particularly discussion, debate and presentation, through a comparative look at different countries around the world. The main subjects to be dealt with shall include world travel, comparative culture, education, health, welfare, and science and technology. The pair presentation will focus on a travelogue to a certain country, while the individual presentation will be about criteria for what can be considered the "best country." Critical thinking strategies will be emphasized as students become more effective speakers, with timely feedback given.

授業計画・課題

  授業計画 課題
第1回 Course introduction, self-introductions, selection of topics Prepare for self-introductions
第2回 Strategies for pair and personal presentations Research different techniques for more effective presentations
第3回 Theme A (Example: Travel) Research discussion topic online, listen to lecture, ask instructor questions
第4回 Discussion and debate Engage actively in discussions, be able to see various sides of an issue, give feedback and advice to others
第5回 Theme B (Example: Education, Health and Welfare) Research discussion topic online, listen to lecture, ask instructor questions
第6回 Discussion and debate Engage actively in discussions, be able to see various sides of an issue, give feedback and advice to others
第7回 Pair Presentations (Travelogue) - Warm-up and practice Work with partner in polishing the presentation
第8回 Pair Presentations (Travelogue) - Final version, feedback and assessment Give presentation, actively listen to others'
第9回 Theme C (Example: Science and Technology) Research discussion topic online, listen to lecture, ask instructor questions
第10回 Discussion and debate Engage actively in discussions, be able to see various sides of an issue, give feedback and advice to others
第11回 Preparation time for final presentation (discussion and feedback) Work on presentation, get feedback from other students
第12回 Final Presentations (Best Country) – individual Give presentation, actively listen to others'
第13回 Final Presentations (Best Country) – individual Give presentation, actively listen to others'
第14回 Student evaluation and feedback, personal interviews, course wrap-up Talk with instructor about performance and points to be improved

教科書

All materials to be distributed in class.

参考書、講義資料等

N/A

成績評価の基準及び方法

50% Attendance and Class Participation
20% Pair Presentation
30% Individual Presentation

関連する科目

  • LAE.E131 : 英語スピーキング演習第一
  • LAE.E132 : 英語スピーキング演習第二
  • LAE.E133 : 英語スピーキング演習第三
  • LAE.E134 : 英語スピーキング演習第四

履修の条件(知識・技能・履修済科目等)

特になし

その他

-

このページのトップへ