2022年度 英語第七 24-LS-ADV   English 7 24-LS-ADV

文字サイズ 

アップデートお知らせメールへ登録 お気に入り講義リストに追加
開講元
英語科目
担当教員名
MITCHELL JON 
授業形態
演習    (対面型)
メディア利用科目
曜日・時限(講義室)
木3-4(H119A)  
クラス
24-LS-ADV
科目コード
LAE.E213
単位数
1
開講年度
2022年度
開講クォーター
3Q
シラバス更新日
2022年4月20日
講義資料更新日
-
使用言語
日本語
アクセスランキング
media

講義の概要とねらい

この授業科目では、大学レベルでの学修・研究活動を英語で行うために必要な英語運用力のいっそうの向上を目的とした演習を行う。国際意識の醸成に資する目的で海外事情・異文化理解に関する教材を用いるほか、科学技術に関する英語素材を用いる。英語の読解力と聴解力の向上を目指す訓練に加え、口頭の発話練習および構成を考えながらパラグラフや短いエッセイを書く訓練を行うことによって、英語での発信に習熟することも目指す。

到達目標

この授業科目では、次のような英語の知識と運用力およびコミュニケーションへの姿勢を身につけることが目標となる。
・英語で自己表現する力がつく
・パラグラフや短いエッセイを書く力がつく
・英語の講義を理解する聴解力がつく
・英文を読みこなすための方法が身につく

実務経験のある教員等による授業科目等

該当する 実務経験と講義内容との関連(又は実践的教育内容)
An instructor with work experience as an author and editor will provide hands-on education in writing and presenting about science, based on practice in the field that features critical thinking and logical ways of communicating information to audiences.

キーワード

英語運用の四技能 国際意識醸成 コミュニケーション 留学 TOEFL

学生が身につける力(ディグリー・ポリシー)

専門力 教養力 コミュニケーション力 展開力(探究力又は設定力) 展開力(実践力又は解決力)

授業の進め方

During this semester, we will be exploring a range of academic social issues - including gender, crime and the role of the media.
The course is divided into three 2-class cycles - each of which is based upon a chapter from the textbook, Academic Encounters - Life in Society 3. In the first class of each cycle, we will listen to an academic lecture and complete notes on its contents. In the second class, you will give a presentation on a topic related to the issue.
There will also be an introduction class and a final review.
These classes will focus upon the two key skills of listening and speaking. The emphasis is on preparation for academic situations - including TOEFL - and we will study skills which include note-taking, conducting surveys and planning presentations.
In the first class of each chapter, we will explore the vocabulary, concepts and cultural background related to the issue. This will be followed by a real-life video lecture - after which you will complete notes on the subject.
In the second class, we will expand the issue. We will study related ideas from the textbook and we will conduct pair presentations on the topic.

授業計画・課題

  授業計画 課題
第1回 Introduction Advice for the course - including academic note-taking and communication strategies. Explanation of cross-over skills re: TOEFL. Class survey re: hopes, fears and needs for the quarter.
第2回 The Power of the Group 1 Exploration of culture shock followed by a video lecture on the subject.
第3回 The Power of the Group 2 Introduction to some academic spoken skills - including signposting and effective introductions.
第4回 Gender Roles 1 Which is more powerful - nature or nurture? This class will explore one of the fundamental questions with a focus on gender development. We will also listen to an academic lecture on the subject.
第5回 Gender Roles 2 Students will explore the subject of gender roles via short debates. Also we will listen to classmates’ longer presentations on the topic.
第6回 Gender Issues Today 1 How does language impact the way we see the world? Building on last week, we will look at whether sexist language can affect how we see people’s roles. We will listen to a lecture about the topic from an American perspective and compare to Japan.
第7回 Gender Issues Today 2; Final exam. We will continue building our academic communication skills - including debating tools and how to balance opposing ideas in order to complete the class presentation, the final one of the quarter.

授業時間外学修(予習・復習等)

学修効果を上げるため,教科書や配布資料等の該当箇所を参照し,「毎授業」授業内容に関する予習と復習(課題含む)をそれぞれ概ね100分を目安に行うこと。

教科書

Academic Encounters - Life in Society 3

参考書、講義資料等

None.

成績評価の基準及び方法

One pair presentation 50%
Final exam 50%

関連する科目

  • LAE.E111 : 英語第一
  • LAE.E112 : 英語第二
  • LAE.E113 : 英語第三
  • LAE.E114 : 英語第四
  • LAE.E211 : 英語第五
  • LAE.E212 : 英語第六
  • LAE.E214 : 英語第八
  • LAE.E311 : 英語第九

履修の条件(知識・技能・履修済科目等)

特になし

その他

特になし。

このページのトップへ