英語第五に引き続き、この授業科目では、大学レベルでの学修・研究活動を英語で行うために必要な英語運用力のいっそうの向上を目的とした演習を行う。国際意識の醸成に資する目的で海外事情・異文化理解に関する教材を用いるほか、科学技術に関する英語素材を用いる。英語の読解力と聴解力の向上を目指す訓練に加え、口頭の発話練習および構成を考えながらパラグラフや短いエッセイを書く訓練を行うことによって、英語での発信に習熟することも目指す。
この授業科目では、次のような英語の知識と運用力およびコミュニケーションへの姿勢を身につけることが目標となる。
・英語で自己表現する力がつく
・パラグラフや短いエッセイを書く力がつく
・英語の講義を理解する聴解力がつく
・英文を読みこなすための方法が身につく
✔ 該当する | 実務経験と講義内容との関連(又は実践的教育内容) |
---|---|
An instructor with work experience as a performer will provide hands-on experience in the performing arts, based on practice in the field that fosters critical thinking and encourages creativity and self-expression. |
英語運用の四技能 国際意識醸成 コミュニケーション 留学 TOEFL
専門力 | ✔ 教養力 | ✔ コミュニケーション力 | 展開力(探究力又は設定力) | 展開力(実践力又は解決力) |
Attendance is taken at each class. Students are required to read the assigned materials and complete assignments before class, preparing for focused discussions of their content. Students will conduct peer-review sessions, give each other constructive feedback, and receive feedback from the instructor. (Note: Syllabus is subject to change based on the level, needs, and actual number of students.)
授業計画 | 課題 | |
---|---|---|
第1回 | 1. Introduction to Course 2. Unit 4: Marketing (Reading) | identify course aims; acquire vocabulary, phrases, and concepts relevant for discussing marketing; apply effective reading skills |
第2回 | Unit 4: Marketing (Reading and Writing) | acquire vocabulary, phrases, and concepts relevant for discussing marketing; apply effective reading and writing skills |
第3回 | 1. Draft of writing assignment due + Peer-review 2. Unit 5: Psychology (Reading) | acquire vocabulary, phrases, and concepts relevant for discussing psychology; assess peer’s draft and give constructive feedback |
第4回 | Unit 5: Psychology (Writing) | acquire vocabulary, phrases, and concepts relevant for discussing psychology; apply effective writing skills; receive feedback on assignment |
第5回 | 1. Quiz 2. Unit 6: Neurology (Reading) | demonstrate knowledge of course material; acquire vocabulary, phrases, and concepts relevant for discussing neurology; apply effective reading skills |
第6回 | Unit 6: Neurology (Writing) | acquire vocabulary, phrases, and concepts relevant for discussing neurology; apply effective writing skills |
第7回 | 1. Review of Material 2. Final Exam | consolidate key concepts from units 4-6; articulate ideas and opinions on issues; demonstrate knowledge of course material |
学修効果を上げるため,教科書や配布資料等の該当箇所を参照し,「毎授業」授業内容に関する予習と復習(課題含む)をそれぞれ概ね100分を目安に行うこと。
Ward, Colin S., and Margot F. Gramer. 2019. Q Skills for Success: Reading and Writing, Student Book with iQ Online Practice. 3rd ed. New York: Oxford University Press. (ISBN: 978-0-19-490394-3)
Additional reading materials may be assigned throughout the term.
Class Participation: 25%
Homework, In-class Assignments, and Writing Assignments: 30%
Quiz: 15%
Final Exam: 30%
特になし
None