2020年度 英語スピーキング演習第四 4   Oral Expression in English 4 4

文字サイズ 

アップデートお知らせメールへ登録 お気に入り講義リストに追加
開講元
英語科目
担当教員名
SLAYBAUGH BROOKS CHRISTOPHER 
授業形態
演習    (Zoom)
メディア利用科目
曜日・時限(講義室)
木5-6(W931)  
クラス
4
科目コード
LAE.E134
単位数
1
開講年度
2020年度
開講クォーター
4Q
シラバス更新日
2020年9月29日
講義資料更新日
-
使用言語
英語
アクセスランキング
media

講義の概要とねらい

 すべての「英語スピーキング演習」の科目は、学生の話す力を伸ばすことを目標としている。発表以外の場においては、効果的に話すためには効果的に聞くことも必要となることから、これらの科目の授業や宿題においては、互いに話し合う練習やきちんと聞く練習を行う。

100番台の選択科目である「英語スピーキング演習第四」は、の教材や演習は「英語スピーキング演習三」に準じ、特に、2人の話者の間で聞き話すことを通じて効果的な口頭によるコミュニケーションを行うことを目指す。また、教科書や授業で導入された単語や文法が使えるようにすることも、授業のねらいのひとつである。

到達目標

この授業科目を履修することにより、学生は、それまでに会ったことのない人との1対1の会話において、自信を持って、社会や異文化についてのより複雑なトピックについて話すために必要な新たな単語や句を身につけることができる。 

キーワード

話すこと 聞くこと 口頭表現 対話

学生が身につける力(ディグリー・ポリシー)

専門力 教養力 コミュニケーション力 展開力(探究力又は設定力) 展開力(実践力又は解決力)

授業の進め方

In general classes will have group work and students will give short speeches on a variety of topics. Students give feedback about the speeches. Students will listen to dialogues, and to individuals who express their opinions. Students will express their own opinions to each other. Individually, students will read and answer questions about the unit topics as well as about the unit vocabulary. Students will watch a video for each unit (a sample speech) and answer questions. Students will decide their opinions on a variety of topis and ask other students what they think.

授業計画・課題

  授業計画 課題
第1回 Class introduction. We will start unit one. Students will read about female science students. Students will learn about appearances and gender equality. Gender equality. Homework: write your self-introduction
第2回 The topic will be about the city vs, the countryside. Students will express their preferences and opinions. Students are invited to compare Tokyo to other parts of the country. Lifestyle, city life vs. the countryside. First test.
第3回 The topic will be about the Good Language Learner. Students will give their opinions of living abroad and learning the local language. Students will talk about the advantages and disadvantages of living abroad. Lifestyle and language learning. Second test.
第4回 Students will learn about culture and education. Students will give their opinions about cram schools and finding a balance with free time and clubs. Education, family and culture. Third test. Homework: Life during the Coronavirus.
第5回 Students will learn about friendships and the difference between high school and university and how people change. Students will talk about what they value in friends. Friendship and university life. Unit 4 test.
第6回 Students will learn about an example from South Korea about the duty of taking care of an aging parent and how it can impact one's life.Students will talk about living with one's family. Family, aging, and duty. Unit 6 test
第7回 Students will read about two college students and compare their priorities in life, especially about homework, free time, and part-time jobs. Students will talk about what university means to them, and will learn about what other students think. Education, lifestyle and future plans. Unit 9 test

授業時間外学修(予習・復習等)

学修効果を上げるため,教科書や配布資料等の該当箇所を参照し,「毎授業」授業内容に関する予習と復習(課題含む)をそれぞれ概ね100分を目安に行うこと。

教科書

Impact Issues level 2, third edition, Pearson, ISBN: 9789813134386

参考書、講義資料等

A dictionary, especially for the written assignments.

成績評価の基準及び方法

Tests will be 60% of the grade. Six of the units will have a test. Tests are about vocabulary used for each unit as well as comprehension questions. Participation can be 20% of the grade. 20% of the grade can be for two writing assignments

関連する科目

  • LAE.E133 : 英語スピーキング演習第三

履修の条件(知識・技能・履修済科目等)

特になし

その他

本科目は LAE.E133「英語スピーキング演習第三」と共に履修することが望ましい。
この授業の履修を計画している学生は必ず初回の授業に出席すること。

このページのトップへ