2020年度 TOEFL対策セミナー(リスニング&スピーキング)第三 3   TOEFL Seminar (Listening and Speaking) 3 3

文字サイズ 

アップデートお知らせメールへ登録 お気に入り講義リストに追加
開講元
英語科目
担当教員名
安納 真理子 
授業形態
演習
メディア利用
Zoom
曜日・時限(講義室)
水1-2(W641)  
クラス
3
科目コード
LAE.E153
単位数
1
開講年度
2020年度
開講クォーター
3Q
シラバス更新日
2020年9月18日
講義資料更新日
-
使用言語
英語
アクセスランキング
media

講義の概要とねらい

この授業はTOEFLをまったく知らないあるいは受験したことがない学生向けのTOEFL入門の授業である。英語の四技能のうち、特に聴解力と発話力の基礎力を磨きながら、TOEFLのテスト形式になれることを目指す。また短期留学に必要な基礎的な語彙を学ぶ。

到達目標

・TOEFLの出題形式や内容に親しむこと。
・クラス内でのペアワークやグループワークを通して聴解力と発話力の向上させること。
・短いスピーチや会話を聴き、要点を理解したうえでその要点を短文で要約し英語を使って表現することができること。

実務経験のある教員等による授業科目等

該当する 実務経験と講義内容との関連(又は実践的教育内容)
An instructor with work experience as a performer will provide hands-on experience in the performing arts, based on practice in the field that fosters critical thinking and encourages creativity and self-expression.

キーワード

TOEFL 留学 コミュニケーション スピーキング力(発話力) リスニング力(聴解力)

学生が身につける力(ディグリー・ポリシー)

専門力 教養力 コミュニケーション力 展開力(探究力又は設定力) 展開力(実践力又は解決力)

授業の進め方

Students are required to complete the listening, speaking, and/or vocabulary assignments before class preparing for focused discussions of their content. Each week, we will discuss a new topic, requiring the students to actively participate in class activities, debates, and presentations, while developing the students’ test taking skills for the TOEFL iBT. (Note: Syllabus is subject to change based on the level, needs, and actual number of students.)

授業計画・課題

  授業計画 課題
第1回 1. Introduction to Course 2. Unit 1: Advertising (Listening) identify course aims; acquire listening and speaking skills for the TOEFL
第2回 Unit 1: Advertising (Listening, Speaking) acquire listening and speaking skills for the TOEFL
第3回 Unit 2: Extreme Sports (Listening, Speaking) acquire listening and speaking skills for the TOEFL
第4回 Unit 3: Fraud (Listening, Speaking) acquire listening and speaking skills for the TOEFL
第5回 1. Midterm Exam (Listening) 2. Unit 4: Storytelling (Listening) demonstrate knowledge of class materials; acquire listening and speaking skills for the TOEFL
第6回 Unit 4: Storytelling (Listening, Speaking) acquire listening and speaking skills for the TOEFL
第7回 1. Review of Material 2. Final Presentation (Speaking) demonstrate effective speaking skills for the TOEFL; consolidate, apply, and integrate skills, materials, and key concepts

授業時間外学修(予習・復習等)

学修効果を上げるため,教科書や配布資料等の該当箇所を参照し,「毎授業」授業内容に関する予習と復習(課題含む)をそれぞれ概ね100分を目安に行うこと。

教科書

Beaumont, John. 2006. North Star: Building Skills for the TOEFL iBT, Intermediate (Student Book with Audio CDs). White Plains, NY: Pearson. (ISBN: 9780131985766)

参考書、講義資料等

Additional reading materials and handout will be assigned throughout the term.

成績評価の基準及び方法

Class Participation: 25%
Homework and In-class Assignments: 25%
Midterm Exam: 25%
Final Presentation: 25%

関連する科目

  • LAE.E154 : TOEFL対策セミナー(リスニング&スピーキング)第四

履修の条件(知識・技能・履修済科目等)

特になし

その他

本科目は「TOEFL対策セミナー(リスニング&スピーキング)第四) 」 と共に履修することが望ましい。
この授業の履修を計画している学生は必ず初回の授業に出席すること。

このページのトップへ