2020年度 TOEFL対策セミナー(リーディング&ライティング)第二 2   TOEFL Seminar (Reading and Writing) 2 2

文字サイズ 

アップデートお知らせメールへ登録 お気に入り講義リストに追加
開講元
英語科目
担当教員名
原賀 真紀子 
授業形態
演習    (Zoom)
曜日・時限(講義室)
水3-4(W371)  
クラス
2
科目コード
LAE.E156
単位数
1
開講年度
2020年度
開講クォーター
2Q
シラバス更新日
2020年9月18日
講義資料更新日
-
使用言語
英語
アクセスランキング
media

講義の概要とねらい

TOEFLのReadingとWritingの各セクションの試験形式・内容に留意しつつ、英語力を向上させる。

TOEFLのReading SectionおよびWriting Sectionの得点を向上させると共に、英語圏の大学で教育を受けるのに必要な英語力を身につけることを目指す。

到達目標

この授業科目は、次のような知識や能力を身につけることを目指す。
・readingおよびwriting セクションを中心にTOEFLテストがどのようなものかをもとに、好成績を残すための取り組みを実践できる。
・学問分野における英語の知識を広げると共に、英語の全般的なreadingとwritingに応用できる。

実務経験のある教員等による授業科目等

該当する 実務経験と講義内容との関連(又は実践的教育内容)
This course will be taught by a bilingual journalist who has been reporting and writing in both English and Japanese on a wide range of issues for a variety of publications. Throughout the course, the instructor will use her knowledge and expertise in the art of story-telling, to help students acquire communication skills that are necessary for presenting ideas effectively and clearly in English to people from culturally diverse backgrounds.

キーワード

TOEFL, 英語読解力、作文力、留学

学生が身につける力(ディグリー・ポリシー)

専門力 教養力 コミュニケーション力 展開力(探究力又は設定力) 展開力(実践力又は解決力)

授業の進め方

We continue to explore various issues using readings, audio lectures, and discussions. Students are expected to study the vocabulary, complete all readings, and come to class prepared to express their opinions. In addition, students are encouraged to develop speed-reading skills and expand academic vocabulary.

授業計画・課題

  授業計画 課題
第1回 Course introduction, Timed-reading exercise TOEFL reading strategy: Understanding the inference question Students will be ask to read a passage within a time limit.
第2回 TOEFL reading strategy: Understanding the purpose question Writing exercise: writing headlines for news stories Students will be ask to read a news story and write a headline within a time limit.
第3回 TOEFL reading strategy: Understanding the paraphrase question Developing essay-writing skills Students are responsible for understanding the definition of paraphrase question and completing the assigned exercises.
第4回 TOEFL reading strategy: Understanding the summary question Vocabulary quiz Developing essay-writing skills Students are expected to review the vocabulary for the quiz.
第5回 In-class writing assignment Students are expected to review the writing techniques and prepare for the in-class writing assignment.
第6回 TOEFL reading strategy: Understanding the organization question Students are responsible for understanding the definition of organization question and completing the assigned exercises.
第7回 Class: Instructor feedback on the In-class writing assignment Exam on all material covered Students are expected to review the 5 TOEFL reading question types covered in this quarter for the exam.

授業時間外学修(予習・復習等)

学修効果を上げるため,教科書や配布資料等の該当箇所を参照し,「毎授業」授業内容に関する予習と復習(課題含む)をそれぞれ概ね100分を目安に行うこと。

教科書

Handouts

参考書、講義資料等

SUGGESTED WEB SITES /SMARTPHONE APPS
VOA Leaning English: https://learningenglish.voanews.com/
NPR: http://www.npr.org/ TED Talks: https://www.ted.com/
* VOA, NPR, and TED provide video transcripts.
Scientific American (podcasts “60-second science”): http://www.scientificamerican.com/
BBC: http://www.bbc.com/news National Geographic: http://www.nationalgeographic.com/

成績評価の基準及び方法

Class participation: 15% (Evaluation will be based on attitude, contribution, improvement, and a willingness to learn.)
Vocabulary quiz: 20%
In-class writing assignment: 30%
Exam: 35%

関連する科目

  • LAE.E155 : TOEFL対策セミナー(リーディング&ライティング)第一

履修の条件(知識・技能・履修済科目等)

特になし

その他

本科目は「TOEFL対策セミナー(リーディング&ライティング)第一」と共に履修することが望ましい。
この授業の履修を計画している学生は必ず初回の授業に出席すること。

このページのトップへ