すべての「アカデミックライティング」の科目は、アカデミックライティングに習熟し、構成の整った研究論文を書くための手法を大学院生に身につけさせるために設けられている。講義のねらいには、雑誌論文の各セクションに適切な単語や表現の用い方を学ぶことが含まれている。授業では、書くプロセスの手助けとなるように、教科書や科学論文の見本を検証する。学生は教員から個別にフィードバックを受けることになる。さらに、学生は互いに書いたものを批評し合い、批評力のある読み手になるための技術を磨き、同僚に建設的な批判をすることを学ぶ。
大学院レベルの科目である「アカデミックライティング第十四」は、しっかりした、正しい知識に裏打ちされた雑誌論文を作成するのに必要な道具立てや分析的な知識を大学院生に提供する。
この授業を履修することにより、学生は自分の研究について短い雑誌論文を書くことができるようになる。
読解、書く技術、文章表現、相互作用、批判的思考能力
専門力 | ✔ 教養力 | ✔ コミュニケーション力 | ✔ 展開力(探究力又は設定力) | 展開力(実践力又は解決力) |
This course will be a an overview of effective essay writing, starting from where the first quarter left off (The Essay Introduction).
If time allows and students’ English levels are sufficient, scientific journal analysis will also be explored.
授業計画 | 課題 | |
---|---|---|
第1回 | P. 67 to p.73-Introducing parts of an Essay. | Understanding the components of an effective essay introduction. . |
第2回 | Team writing. Introduction | Introduction construction, peer evaluation |
第3回 | Team writing-P. 74, 75-Body paragraph construction | Body paragraph construction, peer evaluation |
第4回 | Team writing-P. 75 to 77-Conclusion, and then “finding a focus”-P. 78, 79. | Conclusion paragraph construction, peer evaluation. |
第5回 | P. 85 to 94-Types of Essays. Process essays | In-class process essay, peer correction |
第6回 | P. 111 to 115- Cause and Effect Essays. Essay writing (exam) | Process essay construction. Exam writing |
第7回 | P. 138 to p. 140, 143 to 147-Problem/Solution Essays. Discussion and general review. | Discussion, general review of components of an effective essay. |
学修効果を上げるため,教科書や配布資料等の該当箇所を参照し,「毎授業」授業内容に関する予習と復習(課題含む)をそれぞれ概ね100分を目安に行うこと。
Ready to Write 3: From Paragraph to Essay (Third Edition)
Additional reading materials may be assigned throughout the quarter
Class Participation: 30%
In-class writing: 30%
Final Exam: 40%
特になし
本科目はLAE.E461「アカデミックライティング第十三」と共に履修することが望ましい。
この授業の履修を計画している学生は必ず初回の授業に出席すること。