2020年度 TOEFL対策セミナー第十六 1   TOEFL Seminar 16 1

文字サイズ 

アップデートお知らせメールへ登録 お気に入り講義リストに追加
開講元
英語科目
担当教員名
安納 真理子 
授業形態
演習
メディア利用
Zoom
曜日・時限(講義室)
月3-4(Zoom)  
クラス
1
科目コード
LAE.E454
単位数
1
開講年度
2020年度
開講クォーター
4Q
シラバス更新日
2020年9月18日
講義資料更新日
-
使用言語
英語
アクセスランキング
media

講義の概要とねらい

この授業は長期留学を目指す学生のための授業である。授業では英語の四技能の向上のための訓練を行いながら、第4クオーターにスピーキングが中心となる。大学院レベルで長期留学に必要な英語力(大学学部生の一般教養科目レベルのコンテンツを英語できいて講義ノートを取り、ゼミで発表したり意見を述べたりすることができる)と専門的な内容を説明するのに支障のない程度の語彙力と英語技能の習得を目指す。

到達目標

TOEFLの設問を理解し、その概要を追うことができる。またそれの内容について、要点だけではなく概要を口頭で明晰に説明することができる。さらに課されたリーディング課題についてコメントしたり、プレゼンをすることができる。教室内の学生からの質問に明晰に答えられる。また多少専門的なディベートも行なうことができる。

実務経験のある教員等による授業科目等

該当する 実務経験と講義内容との関連(又は実践的教育内容)
An instructor with work experience as a performer will provide hands-on experience in the performing arts, based on practice in the field that fosters critical thinking and encourages creativity and self-expression.

キーワード

TOEFL 留学 コミュニケーション 英語の四技能

学生が身につける力(ディグリー・ポリシー)

専門力 教養力 コミュニケーション力 展開力(探究力又は設定力) 展開力(実践力又は解決力)

授業の進め方

This course focuses on developing TOEFL Reading and Writing skills. Each week, we will discuss a new topic, requiring students to actively participate in class activities, debates, and presentations, and developing students’ test taking strategies for the TOEFL iBT. Students are required to listen to and/or read assigned materials before class, preparing for focused discussions of their content. (Note: Syllabus is subject to change based on the level, needs, and actual number of students.)

授業計画・課題

  授業計画 課題
第1回 1. Introduction to Course 2. Lesson 1 (Reading): Detail Questions and Referent Questions identify course aims; acquire reading skills for the TOEFL
第2回 1. Lesson 2 (Reading): Negative Fact Questions and Function Questions 2. Lesson 3 (Reading): Inference Questions and Vocabulary Questions acquire reading skills for the TOEFL
第3回 1. Lesson 4 (Reading): Sentence Summary Questions and Passage 2. Lesson 5 (Reading): Add Text Questions and Table Completion Questions 3. Review: Reading, Lessons 1-5 acquire reading skills for the TOEFL; consolidate, apply, and integrate skills, materials, and key concepts
第4回 1. Midterm Exam (Reading) 2. Lesson 1 (Writing): Integrated Writing Task demonstrate knowledge of class material; acquire reading and writing skills for the TOEFL
第5回 Lesson 1 (Writing): Integrated Writing Task acquire writing skills for the TOEFL
第6回 Lesson 2 (Writing): Integrated Writing Task acquire writing skills for the TOEFL
第7回 1. Review: Writing, Lessons 1-2 2. Final Exam (Writing) consolidate, apply, and integrate skills, materials, and key concepts; demonstrate effective writing skills for the TOEFL

授業時間外学修(予習・復習等)

学修効果を上げるため,教科書や配布資料等の該当箇所を参照し,「毎授業」授業内容に関する予習と復習(課題含む)をそれぞれ概ね100分を目安に行うこと。

教科書

Skills for the TOEFL iBT Test: Reading and Writing. 2012. London: Collins. (ISBN: 978-0007460595)

参考書、講義資料等

Additional reading materials may be assigned throughout the term.

成績評価の基準及び方法

Class Participation: 25%
Homework and In-class Assignments: 25%
Midterm Exam: 25%
Final Exam: 25%

関連する科目

  • LAE.E453 : TOEFL対策セミナー第十五

履修の条件(知識・技能・履修済科目等)

特になし

その他

本科目は「TOEFL対策セミナー第十五」 と共に履修することが望ましい。
この授業の履修を計画している学生は必ず初回の授業に出席すること。

このページのトップへ