2020年度 アカデミックプレゼンテーション第十   Academic Presentation 10

文字サイズ 

アップデートお知らせメールへ登録 お気に入り講義リストに追加
開講元
英語科目
担当教員名
ANTHONY PAGE 
授業形態
演習    (Zoom)
メディア利用科目
曜日・時限(講義室)
月1-2(W832)  
クラス
-
科目コード
LAE.E342
単位数
1
開講年度
2020年度
開講クォーター
2Q
シラバス更新日
2020年9月18日
講義資料更新日
-
使用言語
英語
アクセスランキング
media

講義の概要とねらい

「アカデミック・プレゼンテーション」のコースはすべて、学生が自信をもって効果的なプレゼンテーションをおこなうための技能を修得することを目的とする。実践に重点をおくコースであるため、学生は学期中に複数のプレゼンテーションをおこなう。また、よい質問の仕方や積極的な聞き手になる方法を学び、リスニングの力を向上させる。

到達目標

コース終了時には、学生は一人で優れた構成のプレゼンテーションをおこない、質疑応答をこなすことができる。また、言語によるメッセージと非言語のメッセージをともに意識しつつ、聴衆を惹きつける発表をおこない、聴衆からの質問にも巧みに答えることができる。

キーワード

プレゼンテーション・スキル、リスニング・スキル、コミュニケーション・スキル

学生が身につける力(ディグリー・ポリシー)

専門力 教養力 コミュニケーション力 展開力(探究力又は設定力) 展開力(実践力又は解決力)

授業の進め方

This class is designed to introduce students to the key points of presentation structure, as well as the key skills required to deliver a successful presentation. A variety of topics will be introduced and discussed, and students will be expected to plan, practice, and deliver presentations based on these topics.

授業計画・課題

  授業計画 課題
第1回 Students will discuss the topic of people, choose a person for their biography presentation, do research, and study language for sequencing events. Spoken fluency, reseach skills, specific vocabulary
第2回 Students will finish preparing, practice, and deliver their biography presentation, followed by a question and answer exercise. Writing, spoken fluency, posture, eye contact, gestures, voice control, cue cards, active listening
第3回 Students will discuss problems in the world today, as well as possible solutions, choose a topic for their presentation, and study the key language required to deliver it. Spoken fluency, specific vocabulary
第4回 Students will continue to research and prepare their problem solution presentation. Writing, creating cue cards, specific vocabulary
第5回 Students will practice and deliver their problem solution presentation, followed by a question and answer exercise. Spoken fluency, posture, eye contact, gestures, voice control, cue cards, active listening
第6回 Students will discuss their positive and negative past experiences, choose an idea for a story presentation, and then make an outline. Spoken fluency, specific vocabulary, making notes
第7回 Presentation and review Above presentation skills

授業時間外学修(予習・復習等)

学修効果を上げるため,教科書や配布資料等の該当箇所を参照し,「毎授業」授業内容に関する予習と復習(課題含む)をそれぞれ概ね100分を目安に行うこと。

教科書

Handouts

参考書、講義資料等

Handouts and please bring a good Japanese/English dictionary.

成績評価の基準及び方法

Regular presentations: 50%, Class participation: 30%, Final presentation: 20%

関連する科目

  • LAE.E341 : アカデミックプレゼンテーション第九

履修の条件(知識・技能・履修済科目等)

特になし

その他

It is recommended that students take this course in sequence with LAE.E41.

このページのトップへ