すべての「アカデミックライティング」の科目は、アカデミックライティングに習熟し、構成の整った研究論文を書くための手法を大学院生に身につけさせるために設けられている。講義のねらいには、雑誌論文の各セクションに適切な単語や表現の用い方を学ぶことが含まれている。授業では、書くプロセスの手助けとなるように、教科書や科学論文の見本を検証する。学生は教員から個別にフィードバックを受けることになる。さらに、学生は互いに書いたものを批評し合い、批評力のある読み手になるための技術を磨き、同僚に建設的な批判をすることを学ぶ。
大学院レベルの科目である「アカデミックライティング第十四」は、しっかりした、正しい知識に裏打ちされた雑誌論文を作成するのに必要な道具立てや分析的な知識を大学院生に提供する。
この授業を履修することにより、学生は自分の研究について短い雑誌論文を書くことができるようになる。
読解、書く技術、文章表現、相互作用、批判的思考能力
専門力 | ✔ 教養力 | ✔ コミュニケーション力 | ✔ 展開力(探究力又は設定力) | 展開力(実践力又は解決力) |
Attendance is taken at each class. For each unit in the textbook, students are required to read the materials in advance, preparing for class discussions. After each unit, students will submit their assignment, which will undergo peer-critique and receive feedback from the instructor. (Note: Assignments turned in late are penalized. Syllabus is subject to change based on the levels, needs, and actual number of students.)
授業計画 | 課題 | |
---|---|---|
第1回 | Introduction to Course Unit 3: Writing about Results, pp. 91-111 | Identify course aims. Explain and apply grammar and writing skills for the Results (e.g., sequence, frequency, quantity, causality). |
第2回 | Unit 3: Writing about Results, pp. 111-135 | Analyze structure and build a model for the Results. |
第3回 | Unit 3: Writing about Results, pp. 135-153 | Evaluate and test models for the Results. |
第4回 | Draft of the Results for your final paper due Peer-critique of "Results" Unit 4: Writing the Discussion/Conclusion, pp. 154-167 | Demonstrate knowledge of writing Results. Critique peer's writing. Explain and apply grammar and writing skills for Discussion/Conclusion. |
第5回 | Unit 4: Writing the Discussion/Conclusion, pp. 167-180 | Analyze structure and build a model for Discussion/Conclusion. |
第6回 | Unit 4: Writing the Discussion/Conclusion, pp. 180-196 | Evaluate and test models for the Discussion/Conclusion. |
第7回 | Draft of your Discussion/Conclusion for final paper due Peer-critique of "Discussion/Conclusion" Unit 5: Writing the Abstract, pp. 197-227 How to cite sources | Demonstrate knowledge of writing the Discussion/Conclusion. Critique peer's writing. Compare and contrast various abstracts. Discuss details of sources. |
第8回 | Final Paper due (with Abstract) How to publish How to give poster and research presentations | Formulate Final paper composed of revised homework assignments and abstract. Recognize process of publishing and presenting research. Identify course aims. |
Glasman-Deal, Hilary. 2010. Science Research Writing: For Non-Native Speakers of English. London: Imperial College Press. (ISBN-13: 978-1-84816-31-2)
Additional reading materials may be assigned throughout the term.
Class Participation, 30%
Homework (2 assignments x 25%), 50%
In-class Assignments, 20%
Final Paper (Your final paper is a compilation of your revised homework assignments, reflecting corrections and changes suggested by the instructor.)
特になし
本科目はLAE.E461「アカデミックライティング第十三」と共に履修することが望ましい。
この授業の履修を計画している学生は必ず初回の授業に出席すること。