英語第五に引き続き、この授業科目では、大学レベルでの学修・研究活動を英語で行うために必要な英語運用力のいっそうの向上を目的とした演習を行う。国際意識の醸成に資する目的で海外事情・異文化理解に関する教材を用いるほか、科学技術に関する英語素材を用いる。英語の読解力と聴解力の向上を目指す訓練に加え、口頭の発話練習および構成を考えながらパラグラフや短いエッセイを書く訓練を行うことによって、英語での発信に習熟することも目指す。
この授業科目では、次のような英語の知識と運用力およびコミュニケーションへの姿勢を身につけることが目標となる。
・英語で自己表現する力がつく
・パラグラフや短いエッセイを書く力がつく
・英語の講義を理解する聴解力がつく
・英文を読みこなすための方法が身につく
英語運用の四技能 国際意識醸成 コミュニケーション 留学 TOEFL
専門力 | ✔ 教養力 | ✔ コミュニケーション力 | 展開力(探究力又は設定力) | 展開力(実践力又は解決力) |
textbook as warm-up, to be followed by reading materials
assignment may be given depending on the progress with the textbook
授業計画 | 課題 | |
---|---|---|
第1回 | Lesson 7 / Infinitive reading material 1 from the Guardian "Human Society under Threat from Loss of Earth's Natural Life | exercise to switch between Japanese and English aurally as quick as possible pick up vocabulary on climate change |
第2回 | Lesson 8 / Perfect Form reading material 1 | exercise to switch between Japanese and English aurally as quick as possible |
第3回 | Lesson 9 / Active and Passive reading material 1 | exercise to switch between Japanese and English aurally as quick as possible |
第4回 | Lesson 10 / who, what, when, where, why, how review test from Lesson 7 -10 | check their achievement |
第5回 | Lesson 11 / Gerund reading material 2 / from BBC: "Opioid Crisis in the US" | exercise to switch between Japanese and English aurally as quick as possible make a vocabulary on medical and pharmaceutical terms |
第6回 | Lesson 12 / Comparative Degree reading material 2 | exercise to switch between Japanese and English aurally as quick as possible make a vocabulary on medical and pharmaceutical terms |
第7回 | Lesson 13 / There is (are) sentences Lesson 14 / Subjunctive | work carefully on the exercises |
第8回 | Lesson 15 / preposition Review test | attendance is essential |
Discover English Grammar
Handouts
active participation
results of tests
特になし
homework to be given at certain points