この授業科目では、大学レベルでの学修・研究活動を英語で行うために必要な英語運用力のいっそうの向上を目的とした演習を行う。国際意識の醸成に資する目的で海外事情・異文化理解に関する教材を用いるほか、科学技術に関する英語素材を用いる。英語の読解力と聴解力の向上を目指す訓練に加え、口頭の発話練習および構成を考えながらパラグラフや短いエッセイを書く訓練を行うことによって、英語での発信に習熟することも目指す。
この授業科目では、次のような英語の知識と運用力およびコミュニケーションへの姿勢を身につけることが目標となる。
・英語で自己表現する力がつく
・パラグラフや短いエッセイを書く力がつく
・英語の講義を理解する聴解力がつく
・英文を読みこなすための方法が身につく
英語運用の四技能 国際意識醸成 コミュニケーション 留学 TOEFL
専門力 | ✔ 教養力 | ✔ コミュニケーション力 | 展開力(探究力又は設定力) | 展開力(実践力又は解決力) |
Students will be required to practice English pronunciation and do listening exercises in each class, as well as orally express their ideas about the contemporary issues in each unit of the textbook.
Students must bring an English dictionary with them to class.
授業計画 | 課題 | |
---|---|---|
第1回 | Orientation and Unit 1, Names | Understand the course objectives. Listening and speaking related to the issue of names in diverse cultures. |
第2回 | Unit 2, Global English | Listening and speaking related to varieties of English across the globe. |
第3回 | Unit 3, Phobias | Listening and speaking related to the issue of individual phobias. |
第4回 | Unit 4, The Global Economy | Listening and speaking related to the issue of the interrelatedness of modern economies. |
第5回 | review and mid-quarter quiz | Revision of vocabulary, are phrases and content in units 1 to 4 |
第6回 | Unit 5, How We Each Learn Best | Listening and speaking related to the issue of individuated optimal learning. |
第7回 | Unit 6 The Silk Road | Listening and speaking related to the Silk Road and its historical significance |
第8回 | Review Final test or assessment task | Review the course contents. |
『Contemporary Topics 2』4th Edition. Pearson Education 2017年
Supplementary handouts may also be provided during class.
授業への参加度 30%
半クオーターのクイズ 30%
期末試験 40%
3回欠席した者には単位が認められない。
特になし
特になし