2018年度 英語スピーキング演習第十四 1   Oral Expression in English 14 1

文字サイズ 

アップデートお知らせメールへ登録 お気に入り講義リストに追加
開講元
英語科目
担当教員名
DE FERRANTI HUGH BARRY ZIANI 
授業形態
演習     
メディア利用科目
曜日・時限(講義室)
水7-8(H102)  
クラス
1
科目コード
LAE.E432
単位数
1
開講年度
2018年度
開講クォーター
2Q
シラバス更新日
2018年3月20日
講義資料更新日
-
使用言語
英語
アクセスランキング
media

講義の概要とねらい

  すべての「英語スピーキング演習」の科目は学生の話す力を伸ばすことを目標としている。発表以外の場においては、効果的に話すためには効果的に聞くことも必要となることから、これらの科目の授業や宿題においては、互いに話し合う練習やきちんと聞く練習を行う。
  大学院の選択科目である「英語スピーキング演習第十四」では、「英語スピーキング演習第十三」のアプローチを踏襲し、毎週の授業の前に課された教材を読み、それに批判的に反応できることを学生に求める。毎回読んだ内容についてクラスのメンバーの間で詳細なディスカッションを行い、学生には、ある特定のリーディングのトピックを例示したりトピックに関連していると思われる現象や行動について、口頭で発表してもらう。

到達目標

この授業科目を履修することにより、学生は読んだ教材に描かれているような現象や行動の複数の例を日常生活やメディアの中で見つけ、授業やその他の場所で討論することができるようになる。

キーワード

話すこと、聞くこと、口語表現、対話

学生が身につける力(ディグリー・ポリシー)

専門力 教養力 コミュニケーション力 展開力(探究力又は設定力) 展開力(実践力又は解決力)

授業の進め方

Attendance is taken at each class. Students are required to view, listen to and/or read assigned materials before class (which will usually be the English or Japanese song lyrics selected by 3 or more pairs for the following class), preparing for focussed discussions of their content. In the last two sessions individuals will present a song lyric to the class, then a final paper about its content will be submitted within a week.
(Note: Syllabus is subject to change based on the levels, needs, and actual number of students.)

授業計画・課題

  授業計画 課題
第1回 Introduction to course Identify course aims. Acquire relevant English vocabulary, phrases, and a model for understanding and ‘unpacking’ song lyrics, as well as translating Japanese lyrics into appropriate English and explaining the translation process.
第2回 First session of students’ song choices (at least 3 pairs). Expand vocabulary, phrases, and concepts relevant for discussing content and techniques in English song lyrics.
第3回 Secondsession of students’ song choices (at least 3 pairs). Expand vocabulary, phrases, and concepts relevant for discussing content and techniques in English song lyrics.
第4回 Third session of students’ song choices (at least 3 pairs). Expand vocabulary, phrases, and concepts relevant for discussing content and techniques in English song lyrics.
第5回 Fourth session of students’ song choices (at least 3 pairs). Expand vocabulary, phrases, and concepts relevant for discussing content and techniques in English song lyrics.
第6回 Fifth session of students’ song choices (at least 3 pairs). Expand vocabulary, phrases, and concepts relevant for discussing content and techniques in English song lyrics.
第7回 Final Presentations by individuals Deliver of a final presentation on your own about an English song lyric or a translation of a Japanese one.
第8回 Revision of materials Further final presentations by individuals Review of vocabulary and techniques from the previous seven weeks' work. Deliver of a final presentation on your own about an English song lyric or a translation of a Japanese one.

教科書

none

参考書、講義資料等

Reading materials and handouts will be distributed in class.

成績評価の基準及び方法

Class Participation, 30%
Three short presentations in weeks 2 through 6, 30%
Final Presentation and write-up, 40%

関連する科目

  • LAE.E431 : 英語スピーキング演習第十三

履修の条件(知識・技能・履修済科目等)

特になし

その他

本科目はLAE.E431と共に履修することが望ましい。
この授業の履修を計画している学生は必ず初回の授業に出席すること。

このページのトップへ