すべての「英語スピーキング演習」の科目は、その名のとおり、学生の話す力を伸ばすことを目標としている。発表以外の場においては、効果的に話すためには効果的に聞くことも必要となることから、これらの科目の授業や宿題においては、互いに話し合う練習やきちんと聞く練習を行う。
「英語スピーキング演習第七」の主なねらいは、3、4人の話者の間で聞き話すことを通じて効果的な口頭によるコミュニケーションを行うことである。また、教科書や授業で導入された単語や文法が使えるようにすることも、授業の目標のひとつである。
この授業科目を履修することにより、学生は、3、4人またはそれ以上からなるグループでさまざまなトピックについて話し合うのに必要な技術や方法をよく知ることができる。
話すこと 聞くこと 口頭表現 対話
専門力 | ✔ 教養力 | ✔ コミュニケーション力 | 展開力(探究力又は設定力) | 展開力(実践力又は解決力) |
The class is highly interactive. Each week, we will explore a different issue using Keynote Advanced (TED Talks) as well as discussions. Students are expected to watch the assigned video clip, complete all readings, study the vocabulary, and come to class prepared for a discussion. Throughout the course, students develop the basic skills that are essential for delivering effective presentations.
授業計画 | 課題 | |
---|---|---|
第1回 | Unit 1, "Necessities" | Speaking and listening exercises |
第2回 | Unit 2, "Image and identity" | Students are responsible for studying the assigned unit before the class. |
第3回 | Unit 3, "Harmony" | Students are responsible for studying the assigned unit before the class. |
第4回 | Midterm Presentation | Students are responsible for preparing a presentation. |
第5回 | Unit 4, "Challenges" | Students are responsible for studying the assigned unit before the class. |
第6回 | Unit 5, "Inspiration" | Students are responsible for studying the assigned unit before the class. |
第7回 | Unit 6, "Solutions" | Students are responsible for studying the assigned unit before the class. |
第8回 | Final Presentation | Students are responsible for preparing a presentation. |
Lewis Lansford, Paul Dummett, and Helen Stephenson, Keynote Advanced (National Geographic Learning & Cengage Learning, 2016)
Suggested Web sites:
TED Talks https://www.ted.com/
VOA http://www.voanews.com/
NPR http://www.npr.org/
TED, VOA and NPR provide video transcripts.
Scientific American (video and podcasts “60-second science”) http://www.scientificamerican.com/
BBC http://www.bbc.com/news
National Geographic http://www.nationalgeographic.com/
The grade for the quarter will be determined as follows:
Class participation: 30% (Evaluation will be based on attitude, contribution, improvement, and a willingness to learn. Absences and late arrivals will result in a lower grade.)
Midterm Presentation: 30 %
Final Presentation: 40%
特になし