すべての「英語スピーキング演習」の科目は、その名のとおり、学生の話す力を伸ばすことを目標としている。発表以外の場においては、効果的に話すためには効果的に聞くことも必要となることから、これらの科目の授業や宿題においては、互いに話し合う練習やきちんと聞く練習を行う。
100番台の選択科目である「英語スピーキング演習第三」は、教科書の演習問題に基づいた構造化された学習ができるような機会を提供する。「英語スピーキング演習第一」、「英語スピーキング演習第二」同様、特に、2人の話者の間で聞き話すことを通じて効果的な口頭によるコミュニケーションを行うことを目指す。また、教科書や授業で導入された単語や文法が使えるようにすることも、授業のねらいのひとつである。
この授業科目を履修することにより、学生は、それまでに会ったことのない人との1対1の会話において、自信を持って、日常の生活や社会、異文化について話すために必要な新たな単語や句を身につけることができる。
話すこと 聞くこと 口頭表現 対話
専門力 | ✔ 教養力 | ✔ コミュニケーション力 | 展開力(探究力又は設定力) | 展開力(実践力又は解決力) |
Attendance is taken at each class. Students are required to listen to and/or read assigned materials before class, preparing for focused discussions of their content. (Note: Assignments turned in late are penalized. Syllabus is subject to change based on the levels, needs, and actual number of students.)
授業計画 | 課題 | |
---|---|---|
第1回 | Introduction to course Unit 1: Embrace Stress | Identify course aims. Acquire vocabulary, phrases, and concepts relevant for discussing stress. |
第2回 | Unit 2: Media Influences | Acquire vocabulary, phrases, and concepts relevant for discussing media and career choices. |
第3回 | Unit 3: Development | Acquire vocabulary, phrases, and concepts relevant for discussing economics. |
第4回 | Individual Presentations and Papers: Talk about a person or fictional character who inspires you | Deliver a 2~3 minute presentation on a real or fictional person who has influenced you. Submit the presentation script. |
第5回 | Unit 4: Secrets and Lies | Acquire vocabulary, phrases, and concepts relevant for discussing secrets and lies. |
第6回 | Unit 5: To the Edge | Acquire vocabulary, phrases, and concepts relevant for discussing accomplishments. |
第7回 | Unit 6: Money Matters | Acquire vocabulary, phrases, and concepts relevant to discussing money matters. Articulate ideas and opinions on issues. |
第8回 | Group Presentations and Papers: Describe a charitable project | Collaborate with classmates to present on a charitable project. Submit the presentation script. |
Helen Stephenson, Lewis Lansford, & Paul Dummett, 2017. Keynote 4. Boston, Massachusetts: Cengage/National Geographic Learning. (ISBN-13 978-1-305-96506-5)
Class Participation, 24%
Homework and In-class Assignments, 16%
Midterm Presentation and Paper, 24%
Final Group Presentation and Paper, 36%
特になし
本科目は LAE.E134と共に履修することが望ましい。
この授業の履修を計画している学生は必ず初回の授業に出席すること。