すべての「英語スピーキング演習」の科目は学生の話す力を伸ばすことを目標としている。発表以外の場においては、効果的に話すためには効果的に聞くことも必要となることから、これらの科目の授業や宿題においては、互いに話し合う練習やきちんと聞く練習を行う。
大学院の選択科目である「英語スピーキング演習第十五」では、口頭表現技術の向上、すなわち、自信を持ち、理解してもらえるような方法で話したり、さまざまな話題について会話に積極的に参加したりすることに、焦点を置く。すべての学生は、授業中に発表できるように、週ごとに課されるトピックについての短い対話を用意してくることや、より長い個人による発表をすることが求められる。
この授業科目を履修することにより、学生は、発音に関する問題に注意を払いながら、さまざまな話題について一人で、あるいは対話の中で、数分間話せるようになる。
話すこと、聞くこと、口頭表現、対話
専門力 | ✔ 教養力 | ✔ コミュニケーション力 | 展開力(探究力又は設定力) | 展開力(実践力又は解決力) |
This class uses a popular college textbook as the basis for discussion and debates that exercise our critical thinking skills. We will read passages, discuss the logic, and complete brief written and oral exercises in class. Students will demonstrate their ability to think critically in English on the final exam and through a final presentation that applies critical thinking to their research fields.
授業計画 | 課題 | |
---|---|---|
第1回 | Chapter 1, What is critical thinking? | Discussion and debate on critical thinking using exercises in the textbook |
第2回 | Chapter 2, How well do you think? Develop your thinking skills | Discussion and debate on critical thinking using exercises in the textbook |
第3回 | Chapter 3, What's their point? Identifying arguments | Discussion and debate on identifying arguments, using exercises in the textbook |
第4回 | Chapter 4, Is it an argument? Argument and non-argument | Discussion and debate on evaluating arguments, using exercises in the textbook |
第5回 | Chapter 5, How well do they say it? Clarity, consistency and structure | Discussion and debate on assessing effectiveness of argument style, using exercises in the textbook |
第6回 | Chapter 6, Reading between the lines: Recognising underlying assumptions and implicit arguments | Discussion and debate on assessing assumptions, using exercises in the textbook |
第7回 | Review and Final Exam | Review of critical thinking skills in a written and oral format |
第8回 | Presentations | Presentations on critical thinking applied to students' research fields; peer feedback |
Stella Cottrell, 2011. Critical Thinking Skills: Developing Effective Analysis and Argument (2nd edition). New York: Palgrave Macmillan. (ISBN 978-0-230-285293)
none
Class participation and homework, 50%
Final Exam, 25%
Final Presentation, 25%
特になし
本科目はLAE.E434と共に履修することが望ましい。
この授業の履修を計画している学生は必ず初回の授業に出席すること。