2017年度 英語スピーキング演習第十五 1   Oral Expression in English 15 1

文字サイズ 

アップデートお知らせメールへ登録 お気に入り講義リストに追加
開講元
英語科目
担当教員名
KIYAMA LORINDA ROBERTSON 
授業形態
演習     
メディア利用科目
曜日・時限(講義室)
月7-8(W332)  
クラス
1
科目コード
LAE.E433
単位数
1
開講年度
2017年度
開講クォーター
3Q
シラバス更新日
2017年3月17日
講義資料更新日
-
使用言語
英語
アクセスランキング
media

講義の概要とねらい

 すべての「英語スピーキング演習」の科目は学生の話す力を伸ばすことを目標としている。発表以外の場においては、効果的に話すためには効果的に聞くことも必要となることから、これらの科目の授業や宿題においては、互いに話し合う練習やきちんと聞く練習を行う。
 大学院の選択科目である「英語スピーキング演習第十五」では、口頭表現技術の向上、すなわち、自信を持ち、理解してもらえるような方法で話したり、さまざまな話題について会話に積極的に参加したりすることに、焦点を置く。すべての学生は、授業中に発表できるように、週ごとに課されるトピックについての短い対話を用意してくることや、より長い個人による発表をすることが求められる。

到達目標

この授業科目を履修することにより、学生は、発音に関する問題に注意を払いながら、さまざまな話題について一人で、あるいは対話の中で、数分間話せるようになる。

キーワード

話すこと、聞くこと、口頭表現、対話

学生が身につける力(ディグリー・ポリシー)

専門力 教養力 コミュニケーション力 展開力(探究力又は設定力) 展開力(実践力又は解決力)

授業の進め方

This class uses a popular college textbook as the basis for discussion and debates that exercise our critical thinking skills. We will read passages, discuss the logic, and complete brief written and oral exercises in class. Students will demonstrate their ability to think critically in English on the final exam and through a final presentation that applies critical thinking to their research fields.

授業計画・課題

  授業計画 課題
第1回 Chapter 1, What is critical thinking? Discussion and debate on critical thinking using exercises in the textbook
第2回 Chapter 2, How well do you think? Develop your thinking skills Discussion and debate on critical thinking using exercises in the textbook
第3回 Chapter 3, What's their point? Identifying arguments Discussion and debate on identifying arguments, using exercises in the textbook
第4回 Chapter 4, Is it an argument? Argument and non-argument Discussion and debate on evaluating arguments, using exercises in the textbook
第5回 Chapter 5, How well do they say it? Clarity, consistency and structure Discussion and debate on assessing effectiveness of argument style, using exercises in the textbook
第6回 Chapter 6, Reading between the lines: Recognising underlying assumptions and implicit arguments Discussion and debate on assessing assumptions, using exercises in the textbook
第7回 Review and Final Exam Review of critical thinking skills in a written and oral format
第8回 Presentations Presentations on critical thinking applied to students' research fields; peer feedback

教科書

Stella Cottrell, 2011. Critical Thinking Skills: Developing Effective Analysis and Argument (2nd edition). New York: Palgrave Macmillan. (ISBN 978-0-230-285293)

参考書、講義資料等

none

成績評価の基準及び方法

Class participation and homework, 50%
Final Exam, 25%
Final Presentation, 25%

関連する科目

  • LAE.E434 : 英語スピーキング演習第十六

履修の条件(知識・技能・履修済科目等)

特になし

その他

本科目はLAE.E434と共に履修することが望ましい。
この授業の履修を計画している学生は必ず初回の授業に出席すること。

このページのトップへ