「アカデミックプレゼンテーション」のコースはすべて、さまざまな学問的な場でプレゼンテーションをおこなうための技能訓練を目的とする。実践的な練習を通じて、学生はこうした技能を効果的に発表に適用し、自信をもって多様な状況に対応するための知識を習得する。自分の考えを明晰に伝えるための戦略を学べるよう、教員は建設的なフィードバックをおこなう。さらに、学生は聴衆としても、仲間に対して洞察力のある刺激的な質問ができるよう、リスニングの技能を磨く。
400番台の選択科目として、「アカデミックプレゼンテーション第十三」は、大学院生が豊富な知識に基づくプレゼンテーションを一人でおこなうために必要な技能を身につけることを目指す。
コース終了時には、学生はアカデミックな場で一人でプレゼンテーションをおこない、質疑応答をこなすことができる。また、言語によるメッセージと非言語のメッセージをともに意識しつつ、聴衆を惹きつける発表をおこない、発表後は聴衆からの質問にも巧みに答えることができる。
プレゼンテーション・スキル、リスニング・スキル、コミュニケーション・スキル
専門力 | ✔ 教養力 | ✔ コミュニケーション力 | ✔ 展開力(探究力又は設定力) | 展開力(実践力又は解決力) |
Each class will include a combination of oral exercises geared towards articulate public speech, and opportunities to practice these skills through brief presentations. A midterm and a final presentation will allow students to apply newly acquired vocabulary, phrases, and techniques to the presentation of their research.
授業計画 | 課題 | |
---|---|---|
第1回 | Section 1, Getting Started | Oral presentation exercises and mini-presentations |
第2回 | Section 2, Exploiting Visuals | Oral presentation exercises and mini-presentations |
第3回 | Section 3, Using Your Voice | Oral presentation exercises and mini-presentations |
第4回 | Midterm Presentations | Deliver a short presentation on a topic of your choice; peer feedback |
第5回 | Section 4, Basic Techniques | Oral presentation exercises and mini-presentations |
第6回 | Section 5, Further Techniques | Oral presentation exercises and mini-presentations |
第7回 | Sections 6 & 7, Key Language & Handling Questions | Oral presentation exercises and mini-presentations |
第8回 | Final Presentations | Deliver a short presentation on a topic of your choice; peer feedback |
Mark Powell, 2011. Presenting in English: How to Give Successful Presentations. Cengage Learning (ISBN 9781111832278).
none
Class Participation, 28%
Homework and In-class Assignments 24%
Midterm Presentation, 20%
Final Presentation, 28%
特になし
本科目はLAE.E442と共に履修することが望ましい。
この授業の履修を計画している学生は必ず初回の授業に出席すること。