[This course aims to discuss various issues related to human-computer interaction.
1.Introduction
2.Introduction 2
3.Fundamentals of human interface
4.Human information processing model (Card)
5.Human information processing model (Card)
6.Human information processing model (Card)
7.HH/HCI design-construction and evaluation
8.Next-generation human interface
9.Principles of sensation
10.Principles of sensation
11.Principles of sensation
12.User Centered Design-7 Principles-
1. ヒューマンインタフェースの基礎(1):マルチモーダルインタフェース
2. ヒューマンインタフェースの基礎(2):オブジェクト指向インタフェース
3. ヒューマンインタフェースの基礎(3):ハイパーメディアとCSCW
4. ヒューマンインタフェースの基礎(4):認知工学と人間工学
5. 感覚・知覚・認知・運動の原理(1):情報の統合機能
6. 感覚・知覚・認知・運動の原理(2):視知覚・聴知覚
7. 感覚・知覚・認知・運動の原理(3):人間の情報処理モデル
8. 感覚・知覚・認知・運動の原理(4):人間の情報処理の原理
9. デザイン・構築と評価(1):デザイン・構築の指針と技法
10. デザイン・構築と評価(2):評価法(心理学的測定法)
11. デザイン・構築と評価(3):デザイン・構築の実例
12. 次世代ヒューマンインタフェース(1):人間主体のインタフェース
13. 次世代ヒューマンインタフェース(2):バーチャルリアリティ
14. 次世代ヒューマンインタフェース(3):今後の展望
1.Fundamentals of human interface (1): Multimodal interface
2.Fundamentals of human interface (2): Object-oriented interface
3.Fundamentals of human interface (3): Hyper media and CSCW
4.Fundamentals of human interface (4): Cognitive engineering and human factor engineering
5.Principles of sensation, perception, recognition and motion (1): Information integration
6.Principles of sensation, perception, recognition and motion (2): Audio and visual perception
7.Principles of sensation, perception, recognition and motion (3): Human information processing model
8.Principles of sensation, perception, recognition and motion (4): Principles of human information processing
9.Designing and evaluation (1): Guidelines and techniques of designing
10.Designing and evaluation (2): Evaluation (psychological measurement)
11.Designing and evaluation (3): Examples of designing
12.Next-generation human interface (1): Human-centered interface
13.Next-generation human interface (2): Virtual reality
14.Next-generation human interface (3): Perspectives
None. Handouts can be downloaded from the course website.
None.
Reports related to what you have studied in the class and students’ projects.
I look forward to having discussion with students with many different backgrounds.
[Office Hours]
On request